Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit nápoj Svařená hruška | recept

Jak připravit nápoj Svařená hruška | recept. Horký nápoj, který vás svou medově sladkou chutí doslova omámí. Jeho zdánlivá jemnost v sobě totiž skrývá sílu svařeného vína s patřičnou dávkou hruškovice. Spojení, které s podporou ostrého zázvoru opravdu zahřeje.

Co je potřeba

S uvedeným množstvím zahřejete 6–8 přátel

  • 750 ml suchého bílého vína
  • 50 ml hruškovice
  • 1 větší hruška
  • 3 lžíce medu
  • 1–2 cm čerstvého zázvoru
  • 2 celé skořice
  • 8 hřebíčků či tobolek kardamomu
1

Omytou hrušku i se slupkou nakrájejte na tenké plátky a spolu s nakrájeným oloupaným zázvorem, medem a kořením vložte do kastrůlku.

2

Přilijte bílé víno a společně 15–20 minut na mírném ohni pomalu prohřívejte, aby se do vína uvolnila chuť a vůně přidaného koření.

3

Poté přeceďte, ale samotnou hrušku nevyhazujte.  Použijete ji pak na ozdobu do hrnečku.

4

Ke scezenému horkému vínu přilijte hruškovici, kastrůlek přiklopte pokličkou a nechejte pár minut na teplé plotně odpočinout.

Následně rozlévejte do hrnečků a do každého z nich vložte 2–3 plátky hrušky ze svařeného vína.

Stejně dobře jako svařená hruška vás zahřeje i svařené jablko. Pro tuto okouzlující variantu stačí místo hruškovice použít calvados a hrušku nahradit jablkem.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit horkou Becherovku
Jak připravit horkou Becherovku | recept na horký alkoholický nápoj místo svařáku. Becherovka je plná léčivých bylinek (vlastně tedy plná zdraví, že).…
Jak naložit ovoce do alkoholu | recepty
Jak naložit ovoce do alkoholu | recepty. Konzervování v alkoholu údajně vynalezli v klášterech středověké Evropy. Ovoce můžeme nakládat do samotného a…