Co je potřeba

  • 1 sklenice strouhaného celeru
  • 1 menší konzerva kukuřice
  • 1 větší jarní cibulka
  • půl sklenice ananasu
  • 2 jablka
  • 1 lžíce citronové šťávy
  • půl sklenice nasekané šunky
  • 2 vařená vejce
  • půl sklenice strouhaného eidamu
  • půl sklenice bílého jogurtu
  • 2 lžíce majonézy
  • sůl a pepř na dochucení
1

Celer očistíme, omyjeme a nastrouháme na hrubém struhadle. V menším hrnci přivedeme k varu vodu a trochu ji osolíme. Celer vsypeme do vroucí vody a na 5 minut povaříme. Celer by měl trochu změknout a získat lepší chuť. Celer slijeme a necháme okapat a vychladnout.

2

Mezitím si připravíme další ingredience. Konzervu kukuřice otevřeme a slijeme z ní přebytečný nálev. Jarní cibulku očistíme a nakrájíme najemno, aby v salátu jen lehce křupala. Kompotovaný ananas načneme a slijeme z něj nálev (nálev samozřejmě můžeme použít na další vaření – třeba pudink). Ananas nakrájíme na ještě drobnější kousky. Obě jablka oloupeme, zbavíme jadřinců a nastrouháme nahrubo. Jablka musíme lehce pokapat citronovou šťávou a promíchat, aby nezhnědla, než je budeme dále používat. Šunku nakrájíme na tenké proužky nebo kostičky, podle vlastního vkusu.

3

Vajíčka uvaříme natvrdo. Necháme vychladnout a oloupeme skořápky. Vajíčka nakrájíme na drobné kostičky. Nakonec si připravíme „sýrovou čepici“. Eidam (můžeme použít i jiný sýr, třeba goudu, podle vlastní chuti) nastrouháme na jemném struhadle. V menší misce si smícháme bílý jogurt se dvěma lžícemi majonézy, osolíme a opepříme.

4

Nakonec si připravíme obdélníkovou mísu, třeba zapékací, a do ní začneme vsypávat jednotlivé vrstvy. Na dno nandáme vrstvu uvařeného celeru. Poté nasypeme připravenou kukuřici, na ní rozprostřeme jarní cibulku, nastrouhaná jablka, šunku a vejce. Směsí jogurtu a majonézy vytvoříme souvislou a rovnoměrnou vrstvu. Na ní nasypeme nastrouhaný sýr. Připravený salát dáme do ledničky. Skládaný salát podáváme vychlazený v kombinaci s pečivem. Přeji dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)