Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se chránit před sennou rýmou

12. Duben 2016

Alergie postihuje stále více lidí a v negativním smyslu se stala již součástí života. Přehnaná reakce imunitního systému na vlastně neškodné látky, jako je třeba pyl, dovede vyvolat sennou rýmu, s typickými příznaky – podrážděné a bolavé oči, svědění, kýchání a vodnatá rýma. Pojďme se na toto stále diskutované téma podívat z pohledu přírodních zdrojů, které disponují kvalitou protialergických látek. Měli byste se také zamyslet nad tím, jaká opatření můžete udělat proti působení pylu, roztočů a jiných vlivů.

1
Nahraďte komerční sprej domácím prostředkemDlouhodobě doporučovaným prostředkem na uvolnění nosního hlenu a zvlhčení nosních sliznic byly solné nosní spreje. Nyní se ukázalo, že obsahují konzervační látku, která může poškozovat buňky v nosních dutinách. Udělejte si svůj sprej. Ve 250 ml teplé vody rozpusťte půl lžičky kuchyňské soli, roztokem naplňte injekční stříkačku a nad umyvadlem jej opatrně vstříkněte do nosních dírek.
2
Jednoduché zklidňující prostředkyZarudlé, svědící a nateklé oči uklidníte studenými obklady. Namočenou žínku ve studené vodě přikládejte na oči podle potřeby.
3
Vyzkoušejte nenasycené mastné kyselinyOmega-3 mastné kyseliny pomáhají tlumit zánětlivé odezvy organismu, které vznikají při alergiích. Dobrým zdrojem těchto kyselin jsou některé druhy tučných ryb mořských ryb, jako třeba losos, sardinky, tuňák i makrely. Pokud dáváte přednost rybímu tuku v kapslích, užívejte jej pravidelně. Dalším významným zdrojem omega kyselin je olej ze lněného semínka. Užívejte jednu lžíci denně. Je dobré jej přidávat do salátových zálivek, do pomazánek. Pozor, nesmí se tepelně upravovat, hodnoty by se zničily.
4
Pozor na bouřkuNevycházejte před bouřkou a ještě asi tak tři hodiny po ní. Víte proč? V tomto období je ve vzduchu hodně vlhkosti, kdy dozrávají a praskají pylová zrnka. Ta se uvolňují do vzduchu a stávají se spouštěčem senné rýmy. Pokud přeci jen musíte jít ven, použijte těsně přiléhající sluneční brýle, aby pyl nepronikl do očí.
5
Vlastní pylová bariéraDo nosních dírek naneste trochu lékařské vazelíny (bílé) a docílíte toho, že pylové částečky se před vdechnutím zachytí na lepivém povrchu uvnitř nosu.
6
Čističky vzduchu se postarajíjsou osvědčené a dokáží odfiltrovat částice, které vyvolávají sennou rýmu a jiné alergie.
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Léto máme spojené se sluníčkem, krásnou přírodou, dovolenými, ale v poslední době také čím dál více s alergiemi. Pylovými alergiemi trpí čím dál více…
Jak využít chrpu polní | rady a tipy. Chrpa polní je rostlina známá svými modře až fialově zbarvenými květy, která roste okolo polí a cest, na lukách…
Jak si připravit detoxikační koupel | rady a tipy. Detoxikaci provádíme zejména pomocí odlehčení jídelníčku a bylinných preparátů, podpořit ji však mů…