1

Nahraďte komerční sprej domácím prostředkem

Dlouhodobě doporučovaným prostředkem na uvolnění nosního hlenu a zvlhčení nosních sliznic byly solné nosní spreje. Nyní se ukázalo, že obsahují konzervační látku, která může poškozovat buňky v nosních dutinách. Udělejte si svůj sprej. Ve 250 ml teplé vody rozpusťte půl lžičky kuchyňské soli, roztokem naplňte injekční stříkačku a nad umyvadlem jej opatrně vstříkněte do nosních dírek.

2

Jednoduché zklidňující prostředky

Zarudlé, svědící a nateklé oči uklidníte studenými obklady. Namočenou žínku ve studené vodě přikládejte na oči podle potřeby.

3

Vyzkoušejte nenasycené mastné kyseliny

Omega-3 mastné kyseliny pomáhají tlumit zánětlivé odezvy organismu, které vznikají při alergiích. Dobrým zdrojem těchto kyselin jsou některé druhy tučných ryb mořských ryb, jako třeba losos, sardinky, tuňák i makrely. Pokud dáváte přednost rybímu tuku v kapslích, užívejte jej pravidelně.
Dalším významným zdrojem omega kyselin je olej ze lněného semínka. Užívejte jednu lžíci denně. Je dobré jej přidávat do salátových zálivek, do pomazánek. Pozor, nesmí se tepelně upravovat, hodnoty by se zničily.

4

Pozor na bouřku

Nevycházejte před bouřkou a ještě asi tak tři hodiny po ní. Víte proč? V tomto období je ve vzduchu hodně vlhkosti, kdy dozrávají a praskají pylová zrnka. Ta se uvolňují do vzduchu a stávají se spouštěčem senné rýmy. Pokud přeci jen musíte jít ven, použijte těsně přiléhající sluneční brýle, aby pyl nepronikl do očí.

5

Vlastní pylová bariéra

Do nosních dírek naneste trochu lékařské vazelíny (bílé) a docílíte toho, že pylové částečky se před vdechnutím zachytí na lepivém povrchu uvnitř nosu.

6

Čističky vzduchu se postarají

jsou osvědčené a dokáží odfiltrovat částice, které vyvolávají sennou rýmu a jiné alergie.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.42857
Average: 4.4 (7 votes)