Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvolnit ucpaný nos

14. Únor 2020

Zimní plískanice nebo nečekaný letní déšť a výsledek je jasný – rýma a ucpané dýchací cesty. Že si můžete v lékárně koupit kapky či sprej na uvolnění nosu, to ví každý. Jaké jsou ale další možnosti jak uvolnit ucpaný nos, když už máte kapek dost?

1

Na uvolnění ucpaného nosu můžete použít nosní krémy, které obsahují borovicové a eukalyptové silice. Jejich silná vůně vás doslova protáhne.

2

V lékárně si můžete pořídit také sprej na ucpaný nos s mořskou vodou. Tento postup je vhodný i na občasné propláchnutí nosu v rámci běžné hygieny.

3

Staré známé pravidlo říká hodně pít. Tekutiny ředí hlen a ten se pak snáze dostává z těla.

4

Vynechte napařování nad horkou vodou, mohlo by zničit vaši nosní sliznici. Místo toho si dávejte na čelo horké obklady, ideální jsou gelové sáčky nebo nahřívací polštářky, které dlouho drží teplo.

5

Vyzkoušejte masáž nosu, která zlepšuje průchodnost dýchacích cest a stimuluje nervová zakončení. Nahřejte si dlaň (například třením rukou), přiložte si dlaň na špičku nosu a kružte na každou stranu alespoň 2 minuty.

6

A babská rada na závěr, jak na ucpaný nos. Na noc si oblečte mokré ponožky, pokud tedy nespíte v příliš chladné místnosti. Nahřejte si nohy v horké vodě, poté navlékněte ponožky vymáchané ve studené vodě a přes ně přetáhněte suché vlněné ponožky. Tento postup stimuluje krevní oběh.

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít angínovník
Jak využít angínovník | rady a tipy. Angínovník čínský je léčivá bylinka pocházející z východní Asie. Můžete ji však pěstovat i v našich podnebních po…
Jak urychlit hojení ran
Jak urychlit hojení ran | rady a tipy. Rozbili jste si koleno, odřeli loket nebo se řízli při krájení chleba? S většinou drobných ran si poradíte sami…
Jak vyrobit a využít karmelitské kapky
Jak vyrobit karmelitské kapky | návod. Karmelitské nebo karmelitánské kapky jsou bylinná tinktura, která se používá zejména při zažívacích potížích. C…