Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se obléknout na pracovní pohovor

16. Říjen 2013

Možná si myslíte, že se oblečení v dnešní době příliš přeceňuje, ale každý personalista vám potvrdí, že oděv a úprava zevnějšku hraje při přijímacím pohovoru do zaměstnání velmi důležitou roli, protože ovlivní první dojem, který uděláte na své okolí. Vždyť i v jedné známé písničce se zpívá, že šaty dělají člověka. Jak se vhodně na pracovní pohovor obléct krok za krokem.

1
Nejprve je třeba upozornit, že je vhodné se na pracovní pohovor obléci přiměřeně pozici, o kterou se ucházíte, a je také vhodné přizpůsobit se způsobu oblékání v příslušné firmě. Vždy je samozřejmostí čistota a upravenost zevnějšku.
2
Muži by si na sebe měli v každém případě vzít oblek, doplněný košilí spíše nevýrazné barvy a s dlouhým rukávem a vhodnou a barevně sladěnou kravatou. Důležitou součástí vašeho zevnějšku jsou také boty s tkaničkami. A ač se vám to může zdát jako nepodstatný detail, dejte si velký pozor i při výběru ponožek. Barva ponožek by měla být vždy stejná jako barva kalhot. A nezapomeňte, že k obleku vždy patří kožený pásek. U mužů nejsou dovoleny žádné šperky, maximálně je možno vzít si hodiny, které se však musí hodit k oblečení. Samozřejmostí je upravený účes a hladce oholená tvář nebo alespoň zastřižené vousy a v neposlední řadě také čisté a upravené ruce a jemná vůně.
3
Ženy by si pak měly obléci kostýmek, nebo případně sukni či kalhoty s halenkou. Vhodnými barvami kalhot, sukně a kostýmku je zejména černá a šedá, halenka je pak vhodná bílá, béžová či světle modrá. Doporučuje se, aby žena měla za každého počasí silonky a boty s uzavřenou špičkou, a to i v létě. Uchazečka o práci by se neměla snažit být příliš sexy, nevhodné jsou nejen hluboké výstřihy a krátká sukně (neměla by být kratší než pět centimetrů nad kolena), ale také odhalená ramena a přehnaně vysoké podpatky. Vhodné je nepřehánět to ani se šperky a doplňky, účes volíme jednoduchý. Ruce s hezky, nikoli však výstředně, upravenými nehty jsou také velmi důležitou vizitkou. Jemné líčení je vhodnější než silný make-up a stejně tak je lepší pouze lehký a nevtíravý parfém.

Poslední tip se týká ještě zavazadla - potřebné dokumenty si vezměte v kufříku či vhodné tašce a rozhodně zapomeňte na batohy a igelitové tašky.

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto k návodu: SPX1MPK, ID: 2091, Pixmac.cz

Hodnocení
Léna Krutková (neověřeno) | Út, 03/05/2019 - 22:47

Tak to se mi zrovna hodí! Dlouho jsem byla bez práce (skoro dva roky) a teď se mi po takové době konečně práci najít podařilo. Příští týden jdu právě na pohovor, tak teď alespoň vím jak se obléct. :-) Doufám, že to výjde, protože bych velmi nerada zůstala i nadále nezaměstnaná. U nás je to s hledáním práce totiž celkem těžké. Však si zkuste vygooglovat třeba "nabídka práce Valašské Meziříčí" a uvidíte, že jich tam moc nebude...

Další zajímavé články

Můžete být milí, charakterní a pracovití, jakmile ale zkazíte první dojem u potenciálního zaměstnavatele, šanci si svou reputaci napravit už nejspíš n…
Obrázek není k dispozici
Chcete na svého budoucího zaměstnavatele zapůsobit? Víte, jak se tedy máte u pohovoru chovat? To, jak přijdete oblečení je jedna část úspěchu, tou dal…
Obrázek není k dispozici
Pohovor je nejdůležitějším krokem k získání nového zaměstnání. To, jak na něj přijdete oblečeni, může ovlivnit vše. První dojem je důležitý. To, jak s…
Obrázek není k dispozici
Konkurenční doložka umožňuje zaměstnavateli ochránit know-how a další údaje o činnosti firmy, finančních tocích či o projektech, které jsou třeba tepr…
Obrázek není k dispozici
Skončili jste školu a hledáte prví zaměstnání? Dostali jste v práci výpověď? Hledání práce není v dnešní krizové době jednoduchá záležitost. Pracovníc…