Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se připravit k přijímacím zkouškám na gymnázium

Přijímací zkoušky na školu bývají jedním z rozhodujících okamžiků v životě. Kapacita škol je omezená a uchazečů přespříliš, proto je důležité se pečlivě k přijímacím zkouškám připravit.

1

Jděte na den otevřených dveří
Tím, že poznáte školu, kde budou přijímací zkoušky probíhat, nebudete tolik stresovaní z nového prostředí. Projděte si třídy a zmapujte, kde se nacházejí toalety, abyste se v průběhu zkoušek nemuseli trápit jejich hledáním. Podívejte se také, zda jsou přítomny automaty s pitím a bagetami pro případ, že by Vám něco chybělo, případně kdybyste na připravenou svačinu doma zapomněli.

2

Přípravné kurzy
Přípravné kurzy jsou oblíbené a také účinné, zvlášť když navštěvujete kurz pořádaný školou, na kterou se chystáte jít. Jejich cena se pohybuje v rozmezí od dvou do čtyř tisíc korun. Přípravné kurzy jsou vlastně jakousi rozšířenou výukou (nadstavbou) k běžné výuce. Jejich součástí bývá i rozbor starších testů, kterým se tak můžete na podobné znění připravit.

3

Zkontaktujte stávající studenty
Portál Spoluzaci.cz nebo Facebook umožňují vyhledání uživatelů na základě školy, do které chodí. Využijte toho a zkuste některého oslovit a zeptat se na nějaké tipy či postřehy ze zkoušek. Informace to jsou velmi užitečné, protože jsou takříkajíc z první ruky.

4

Jak s učením?
Většina přijímacích testů na SŠ není založena na základě encyklopedických znalostí, nýbrž na přemýšlení a jeho aplikování v praxi. Je to z toho důvodu, že na každé základní škole se učí tak trochu něco jiného, a tak by někteří žáci mohli být znevýhodněni. Jinak je to ovšem u přijímacích zkoušek na VŠ, kdy se počítá s jistou vlastní iniciativou uchazeče a vyžadují se proto od něj širší znalosti. Učte se průběžně, začněte podle potřeby klidně i půl roku před termínem. Dobré je opatřit si knihy s cvičnými testy. Jednak se připravíte na situaci testování, jednak naleznete své nedostatky.

5

Podpůrné látky
Mnoho studentů věří, že látky obsažené například v jinanu dvoulaločném (ginkgo biloba), které byly vědecky prokázané za účinné co do zlepšení paměti, jsou klíčem k úspěšnému složení zkoušek. Mějte paměti, že se stále jedná látky pouze pro zlepšení paměti, nikoliv pro dokonalou paměť, proto na ně nelze spoléhat. Dopřáváte-li si po večerech kávu pro vyšší aktivitu a koncentrovanost, připravujte si ji s rozumem. Nenarušujte své obvyklé zvyky a nezůstávejte kvůli ní vzhůru dlouho do noci.

6

Večer a ráno před zkouškami
Jděte spát brzy, abyste byli ráno čilí. Není na škodu si ještě zkusit nějaký test, například na Internetu. S učením byste však měli do testu již nadobro skončit. Ráno vstaňte raději dříve a mějte jistou časovou rezervu, abyste dorazili včas.

Klíčová slova: učení zkoušky
Autor: jarospoks
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak napsat inzerát na seznamku
Jak překonat strach z létání
Jak na roztřepené konečky vlasů
Jak vyhlásit památný strom