Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se zbavit octomilek | rady a tipy

Jak se zbavit octomilek | rady a tipy. Octomilky jsou malé mušky, které se mohou objevit čas od času v každé domácnosti. Jak předcházet jejich přemnožení či jak se jich zbavit?

Co je potřeba

  • sklenice
  • potravinářská fólie či papír
  • gumička
  • kousek zralého ovoce
  • hřebíček
  • lepicí páska
1

Prevence výskytu

Octomilky mají rády přezrálé nebo dokonce nahnilé ovoce. Vyhněte se tedy skladování potravin volně na lince a uschovejte je do lednice. Pozor si dejte i na skvrny od sladkého čaje, kávy, vína či šťávy, ihned je setřete, jelikož to malé mušky také láká.

Přemnožení předejdete i tím, že budete pravidelně vynášet odpadkový koš. Rozkládající se zbytky jsou pro octomilky hotovou slastí. Koš navíc vždy zavírejte a nejlépe ho uschovávejte na chladnějším a krytém místě.

2

Použijte vysavač

Jakmile zaregistrujete, že se mušky v bytě vyskytují, je čas na jejich likvidaci. Plácačky na mouchy většinou nepomohou, jelikož octomilky jsou rychlé. Sedících mušek na stěně se tedy zbavte buď vysavačem, nebo připravte pasti. Vybrat si můžete hned z několika typů.

3

Pasti

Pochopitelně seženete komerční pomůcky na jejich eliminaci jako jsou například různé lepicí pásky umisťované do oken či do květináčů. Další možností je výroba vlastního lapače, kdy dáte do sklenice zralé ovoce, nejlepší je banán či jablko, překryjete ji potravinářskou folií nebo papírem a upevníte gumičkou. Nakonec uděláte do fólie malé díry, kterými hmyz vletí dovnitř, ale už nenalezne cestu ven.

Druhý den sklenici vypláchněte teplou vodou s trochou saponátu, a nakonec nastražte znovu ovoce. Pokračujte tak dlouho, dokud se mušky do pasti chytají.

4

Koření

Spousta hmyzu nesnáší pach různého koření. Stejně jako si lze vyrobit repelent na komáry, i octomilky jsou na pachy háklivé. Zapudíte je například hřebíčkem uloženým v misce.

5

Vyčistěte odpad

Pokud pozorujete octomilky hlavně v okolí dřezu, pak je čas vyčistit i odpad. Tlející zbytky v trubkách je přitahují stejně jako ty v odpadkovém koši.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit smutnic | rady a tipy
Jak vybrat kuchyňský nůž | rady
Jak pečovat o robotický vysavač | rady
Jak ošetřit dřevěnou podlahu | rady