Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se zbavit rybenek v domácnosti

21. Září 2015

Ne každá návštěva je příjemná. Platí to například pro rybenky – asi jeden centimetr dlouhý hmyz se stříbrnými šupinkami. Tito tvorečci milují teplo, vlhko a tmu a často se vyskytují v koupelnách či na chodbách. Jejich přítomnost není nijak příjemná, přestože výrazně neškodí. Zbavte se rybenek v domácnosti jednou pro vždy! Jak na rybenky - krok za krokem.

Co je potřeba

vanilka,
speciální chemické přípravky

1

Snažte se často větrat, udržovat místnost suchou a vzdušnou. Rybenky milují vlhká temná zákoutí a teploty přes 22 stupňů. Pokud vytíráte zem, snažte se nenechávat například v rozích mokrá místa, a důkladně vysušujte.

2

Rybenky se na rozdíl od nás vyhýbají vůni vanilky. Kupte si v obchodě vanilkový lusk (ne náhražky nebo pouze vanilkovou vůni), podélně ji rozřízněte a položte do koutů místnosti. Během několika dní by měly být rybenky odstěhované.

3

Pokud ani vanilka nezabere, zajděte do obchodu s domácími potřebami nebo do hobby marketů. Zde můžete najít speciální přípravky. Známý je Formitox na hubení rybenek nebo Liquid Gel Fortox na mravence a rybenky. Pokud spoléháte spíše na generacemi prověřené recepty, kupte si borax. Doma ho smíchejte v poměru jedna ku jedné s cukrem a posypte jím podlahu místnosti, kde se rybenky vyskytují. Ráno zem pečlivě umyjte vodou, do které přidáte trošku sava.

Pokud se vám rybenek v domácnosti nedaří zbavit ani deratizačními prostředky, objednejte si služby deratizační firmy.
Údajně kromě vanilky pomáhá nastrouhaný brambor. Na postižená místa položte na papír nastrouhaný brambor a nechte rybenky přes noc se do brambor zahrabat, ráno je vyhoďte.

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak v domácnosti využít ocet
Jak pečovat o bižuterii a šperky
Jak používat látkové pleny
Jak na vánoční úklid | praktické rady