Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se zbavit zamlženého skla v autě?

Nejen v zimním období se často setkáváme se zamlženými skly uvnitř auta. Jak je co nejrychleji odmlžit, když ráno spěcháme? Dá se této situaci předcházet a čeho byste se měli vyvarovat?

1

Proč k zamlžování dochází?

Častým viníkem je sníh ulpělý na botách či promočené oblečení od deště. Vlivem nízkých teplot se poté v autě tato vlhkost drží, a po nastartování rychle zamlží všechna okna.

2

Bleskové řešení

Mezi nejvíce doporučované postupy patří nastavit ventilátor čelního skla na maximum výkonu a zároveň na nejvyšší teplotu. Teplý suchý vzduch dokáže totiž lépe absorbovat vlhkost než vzduch studený. Dalším důležitým krokem je zapnutá klimatizace a pootevřená okna. Nezapomeňte zkontrolovat, že máte vypnutý vnitřní okruh ventilace.

3

Proč musí být zapnutá klimatizace?

Natahuje totiž suchý mrazivý vzduch zvenčí, čímž rychleji dosáhnete vysušení vlhkého vzduchu vevnitř. Ve spolupráci s pootevřením okének se skutečně jedná o velmi rychlý proces.

4

Osvědčený trik

Jedno velmi neobvyklé, ovšem velmi účinné řešení představuje nanesení gelu či pěny na holení v tenké vrstvě na přední sklo. Následovně ho ručníkem nebo utěrkou rozleštíte a problém s potencionálním zamlžováním je vyřešen. Podobnou službu vám prokáže roztok glycerinu či obyčejné jablko. Jeho půlkou natřete přední sklo a vytřete do sucha. Od zamlžování bude mít na 1-3 týdny pokoj.

5

Co nedělat

Rozhodně namrzlá nebo zamlžená skla zevnitř narychlo neotírejte rukou. Výhled si tím ještě zhoršíte. Naopak volte postup zmíněný výše. V případě, že potřebujete zadýchaná okna skutečně okamžitě otřít, použijte k tomu suchý hadr, jelenici nebo papírový ubrousek. Před jízdou ještě otevřete na chvilku všechny dveře. V zimě nepoužívejte běžné koberečky, nýbrž je vyměňte za gumové rohože, z nichž budete pravidelně vylévat ulpělou vodu.

Autor: redakce
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit bramborové palačinky
Jak pečovat o poškozené konečky vlasů
Jak upéct tvarohový koláč s piškotem
Jak čistit ekokůži