Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si udělat domácí přesnídávku | recept

Chcete pro své blízké (hlavně pro ty nejmenší) jen to nejzdravější a nejlepší bez zbytečných éček, zahušťovadel, cukrů? Udělejte jim domácí jablečno-meruňovou přesnídávku, která bude obsahovat jen a pouze ovoce. Tuto přesnídávku můžou tím pádem i kojenci již od doby zavedení prvních příkrmů. Ochutnejte ji i vy a sami zjistíte, že žádný cukr nepotřebuje. Příprava je velmi jednoduchá. Jak si připravit domácí přesnídávku bez emulgátorů, zahušťovadel a cukrů vám poradí následující řádky.

Co je potřeba

  • 1 kg jablek
  • 400 g meruněk
  • zavařovací skleničky
1

Ovoce oloupeme, nakrájíme na menší kousky nebo plátky a asi 10 minut povaříme ve vroucí vodě. Poté slijeme téměř všechnu vodu (necháme asi 1 dl) a rozmixujeme tyčovým mixérem. Slitý vývar z ovoce nemusíme vylévat, po vychladnutí je velmi osvěžující k pití.

2

Ještě horkou přesnídávkou plníme vysterilizované skleničky, které pak pevně uzavřeme. Předehřejeme si troubu na 180 stupňů, skleničky vyskládáme na hluboký plech nebo zapékací misku, asi do půlky zalijeme vodou a položíme na dno trouby. Takto sterilizujeme asi 20 minut. Po vytažení necháme přesnídávky vychladnout dnem vzhůru. Přeji vám a vašim ratolestem dobrou chuť.

Místo meruněk můžete k jablíčkům přidat třeba broskve, borůvky, jahody. U kojenců však pozor na alergickou reakci z jahod.

Při zavařování pozor na již použité skleničky a víčka od dětských příkrmů. Ne všechny správně "chytnou". Po otevření přesnídávky musí víčko "klapnout".

Autor: Jasanka
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit hrušky v medu | recept
Jak na grilovanou makrelu | recept
Grilovaná makrela | recept. Makrela je velmi vhodná ke grilování. Její maso je hodně tučné a tak nehrozí, že bude vysušená. Velkou výhodou je také to,…