Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zavařit hrušky v medu | recept

Jak zavařit hrušky v medu | recept. Domácí kompoty se hodí mít v zásobě ve sklepě nebo spíži. V zimě je využijete na výborné koláče, dezerty nebo ovocné poháry. Hrušky právě teď dozrávají, a tak se vám možná bude hodit následující recept. Kompot je slazený medem a má jinou chuť než s klasickým cukrovým nálevem.

Co je potřeba

  • zralé, ještě tvrdé hrušky
  • med
  • voda
  • badyán
  • hřebíček
  • kyselina citronová
  • sklenice a víčka
1

Na zavařování jsou potřeba zralé hrušky. Nesmí být příliš měkké, raději vybírejte tvrdší. Nezáleží na odrůdě, ale kompot bude chutnat nejlépe z českého ovoce. Chuť české hrušky se nedá srovnat s hruškou z dovozu.

2

Hrušky oloupejte a rozkrojte na poloviny nebo čtvrtky. Záleží na tom, jak velké plody máte. Z hrušek vykrojte jaderník. Oloupané hrušky ihned vkládejte do vody s kyselinou citronovou, aby nezhnědly. V jiné nádobě uveďte vodu do varu a hrušky v ní asi minutu povařte a pak zchlaďte ve studené vodě. 

3

Nálev si připravte z 1 l vody a 700 g včelího medu. Přiveďte k varu a seberte pěnu, která se utvoří. Nálev odstavte.

4

Do každé sklenice můžete (nemusíte) přidat 2 kusy hřebíčku a 1 dílek z hvězdičky badyánu. Kompot bude mít výraznější kořeněnou chuť. Pozor na badyán, stačí ho opravdu malý kousek.

5

Okapané hrušky naskládejte do sklenic a zalijte horkým medovým nálevem. Okraje sklenic otřete, aby na nich nezůstaly žádné nečistoty. Sklenice uzavřete víčkem a sterilujte při 80 °C po dobu 20 minut. Pak uložte v temnu.

Do hruškového kompotu se pro lepší vzhled může přidat několik červených šípků, jeřabin nebo brusinek.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit jahody na kompot
Jahodový kompot | recept. Jahodové kompoty se těší velké oblibě, proto máte-li přebytek jahod, neváhejte a zavařujte. Zavařené jahody skvěle chutnají…
Jak naložit papriku v oleji | recept
Jak naložit papriku v oleji | recept. V období, kdy je dostatek levné čerstvé papriky, je výhodné si udělat zásoby na zimu. Papriku můžeme různými způ…