Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si udělat sponu do vlasů sutaškováním

Ukážeme si techniku sutaškování neboli prýmkování při zdobení francouzské spony do vlasů. Sutašky dostaneme koupit v galanterii v široké škále barevných odstínů. Je to vlastně prýmek asi 2 mm silný, který má uprostřed rýhu a právě v této rýze sutašky sešíváme. Sutašky se používají ke zdobení textilu, ale dají se krásně uplatnit i při tvorbě různých šperků. Technika je snadná, jedná se o jednoduché šití, vyžaduje jen trochu trpělivosti a pečlivosti, protože chyby se špatně napravují, každé párání je na práci vidět.
Pro tuto sponu jsem zvolila tmavě a světlemodrý prýmek a bílé voskované perly dvou velikostí.

Co je potřeba

  • 2 barvy sutašek asi po 1,5 m (koupíme v galanterii)
  • sáček voskovaných korálků
  • francouzská spona délky 8 cm (koupíme v obchodech s výtvarnými potřebami)
  • jehla, nit
  • sekundové lepidlo
1

Sešijeme konec obou sutašek k sobě a navlékneme první korálek. Sutašky otočíme kolem korálku podle obrázku a několikrát prošijeme.

2

Začneme navlékat další korálky jeden po druhém do záhybu mezi sutašky.

3

Když máme navléknuto 6-7 korálků, obrátíme práci a začátek sutašek pořádně přišijeme do rubu.

4

Dále pokračujeme podle vlastní fantazie v přidávání korálků a proplétání sutaškami.

5

Šijeme tak, že práce kopíruje tvar francouzské spony.

6

Když podle přiložení spony vidíme, že jsme ušili dostatečnou délku, práci ukončíme. Sutašky ustřihneme asi 1,5 cm za posledním korálkem, otočíme do rubu a dobře zapošijeme. Začátek i konec sutašek pro jistotu zakápneme vteřinovým lepidlem.

7

Horní část spony potřeme vteřinovým lepidlem a přilepíme.

Ze sutašek lze vytvářet nejrůznější šperky Technika má mnoho obměn - hezky vypadá, když použijeme korálky stejné barvy, ale různých velikostí, můžeme šít z jedné sutašky nebo několika barev podle své fantazie.

Klíčová slova: výroba šperků
Autor: HProvaz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit věnec na Dušičky | tipy
Jak vyrobit věnec na Dušičky | tipy. Pietní věnec, který položíme na hrob svých blízkých na svátek Všech svatých (1. 11.) a o Dušičkách (Památka zesnu…
Jak na samosběr ovoce
Jak na samosběr ovoce | rady a tipy. Ceny ovoce a zeleniny strmě stoupají, a to i během sezóny. Mnoho z nás se ale zdravých, šťavnatých plod…
Jak sbírat pýchavky | atlas hub
Jak sbírat pýchavky | atlas hub. Pýchavka obrovská je velmi oblíbená zejména pro přípravu houbových řízků, jelikož jich z jedné plodnice připravíte op…