Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit nakládané pikantní buřty | recept

Nakládané pikantní buřty | recept. Nakládané pikantní buřty se skvěle hodí jako silvestrovské pohoštění, ale tento recept jistě využijete třeba jako předkrm i při jiných příležitostech. Připravíte je velmi rychle a jednoduše, a jelikož buřty předem nakrájíte na kousky, budou mnohem rychleji odleželé než třeba utopenci. Postup naleznete v následujících krocích. Kromě špekáčků budete potřebovat jen několik ingrediencí, které máte určitě doma.

Co je potřeba

  • 4 špekáčky
  • 1 cibule
  • 4 nakládané feferonky

Na marinádu si připravíme:

  • 4 lžíce jablečného octa
  • 4 lžíce rostlinného oleje
  • 2 lžíce sojové omáčky
  • 4 lžíce kvalitního kečupu
  • 1–2 lžíce třtinového cukru
  • sůl, pepř, chilli koření
1

Ingredience na marinádu vložíme do hrnce, vše promícháme a krátce povaříme na mírném ohni. Následně marinádu necháme mírně zchladnout.

2

Špekáčky oloupeme a nakrájíme na malé kousky. Cibuli pokrájíme na tenké proužky a feferonky na kolečka. Vše v míse promícháme s připravenou marinádou.

3

Směs můžeme ponechat v míse, kterou zakryjeme a umístíme do lednice. Případně směsí naplníme vhodnou uzavíratelnou zavařovací sklenici a opět ji vložíme do lednice. Nakládané pikantní buřty necháme před podáváním dostatečně odležet – alespoň do druhého dne. Pokud si je připravíme ve větším množství, vydrží nám v lednici dlouhou dobu. Můžeme je tedy kdykoliv využít i jako rychlou večeři.

Nakládané pikantní buřty podáváme s čerstvým chlebem nebo jiným oblíbeným pečivem.

  • Místo feferonek můžete použít nakládané okurky, výsledný pokrm poté nebude tak pikantní.
  • Do marinády je možné přidat plnotučnou nebo dijonskou hořčici.
  • Pokrm lze ochutit také čerstvými či sušenými bylinkami – např. majoránkou, petrželkou či bazalkou. Skvěle se hodí i kari koření.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct slaný štrúdl | recept
Slaný štrúdl | recept. Připravte si vynikající slaný štrúdl. Přípravu slaného štrúdlu zvládne opravdu každý, navíc jeho náplně lze libovolně měni…