Co je potřeba

obyčejná čelenka, která se směrem ke středu rozšiřuje
tavná pistole
kousek bavlněného plátna asi jeden metr
organzu taky tak metr
zdobné kamínky - plast, sklo
látkové květinky
motýlky - různých velikostí
nůžky
kamínky, knoflíky anebo korálky

1

V prvé řadě potřebujete bavlněnou bavlněnou látku, čelenku a tavnou pistoli.
Látku s pomocí lepidla z tavné pistole pečlivě přilepte na čelenku, a to tak, aby ji celou skryla. Při lepení začněte s lepením látky na vnitřní stranu čelenky. Dbejte na to, aby okraje byly pokud možno hladké. Pak čelenku obraťte i s látkou, měl by vám vzniknout jakoby čepeček.

2

V druhé fázi přebývající látku ustřihněte, ale ne příliš těsně. Potřebujete ještě oblepit čelenku i z druhé strany. Teprve po oblepení z obou stran, můžete vzít nůžky a jednu stranu přečnívající látky odstřihnout. Druhou stranu látky ohněte a překryjte vlepený okraj na čelence. Přilepte po celém obvodu.

3

U spodních okrajů vám zůstanou přebytky látky, ty odstřihněte ve vzdálenosti asi tří centimetrů od okrajů čelenky. Zbytky látky na čelence úhledně zabalte a ohněte dovnitř čelenky a přilepte lepící pistolí.

4

K následujícímu kroku budete potřebovat tavnou pistoli, organzu, čelenku v bavlně a kousek bavlněné látky. Následující postup spočívá v tom, že organzou překryjete čelenku a s pomocí tavné pistole ji budete k čelence přilepovat. Protože organza je velice tenká a jedná se o síťovinu, lepíte organzu seshora. přebytek lepidla vždy setřete kouskem látky. Organzu na čelence řaste, jen tak bude vypadat pěkně.

5

V dalším kroku začnete se zdobením čelenky. Ke zdobení můžete použít látkové květiny, kteréjsou dostupné běžně v prodejnách s umělými květinami. Ke zdobení potřebujete totiž použe vrchní látkové části, které z kytice prostě očešete a tavnou pistolí připevníte po obvodu čelenky. Mezi jednotlivými kvítky nechte určitý prostor, abyste čelenku mohli ozdobit i jiným prvkem. V obchodech jsou běžně dostupné různé látkové anebo papírové aplikace růžiček a podobně. Jejich nalepením čelenka ztratí na fádnosti.

6

Odstřihněte přebývající organzu, ale pozor, byla by škoda, abyste ji ustřihli těsně u čelenky. Nechte je přesahovat po obou stranách alespoň sedm centimetrů. Při stříhání si můžete vyhrát a ostříhat ji cik cak.

7

Na závěr ještě musíte do očesaných a nalepených kytiček vlepit centrální kamínky. Může se jednat o ozdobné plastové kamínky s ploskou anebo korálky. A máte hotovo?

Tipy

Celková doba je mezi 20 - 60 minutami.
Můžete si čelenku zhotovit pro různé příležitosti v různých barvách a dekorech.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.875
Average: 4.9 (8 votes)