Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně pěstovat a přesazovat bougainvilleu

12. Duben 2012

Tato rostlina si v posledních letech získala velkou oblibu mezi pěstiteli. Ve velkém množství si ji z výstav odvážejí nadšení zahrádkáři. Obvykle je totiž uchvátí velká násada krásně barevných listenů obklopujících drobné bílé kvítky.
Málokdo však asi ví, že se hrdě nazývá po svém dovozci – mořeplavci jménem Louis Antoine Comte de Bouganville.

Co je potřeba

květináč, bougainvillea, zemina, lopatka

1
Jedná se o popínavou rostlinu ze slunného jihu – pochází z Brazílie. Rostlina vyžaduje dostatek vláhy zvláště v parném létě. Odpařuje totiž značné množství vody. A tak vám bude vděčná i za přídavek tekutého hnojiva. To vlijte do zálivkové vody 1x týdně.
2
Při přesazování buďte opatrní, ať nepoškodíte její kořeny. Jsou totiž jemné a snadno se trhají. Pokud už je květináč s rostlinou zcela vyplněn kořenovým systémem je na přesazení vhodný čas. Jestliže bude rostlina přesazena nejpozději v první polovině srpna, vytvoří do zimy ještě dostatek nového kořenového systému na to, aby zimu bez úhony přežila.
3
Nesmíme zapomenout, že rostlina není mrazuvzdorná a tudíž ji musíme přesunout na zimu do prostor s teplotou kolem 8 – 12 °C. Na světlo v průběhu zimy není náročná. Shazuje totiž listy. Bohatě znovu vyraší až v příští sezóně.
Autor: ZBohdalova
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat tulipány
Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat papáju
Obrázek není k dispozici
Jak vyčistit staré květináče
Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat reveň neboli rebarboru