Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně vybrat pánské hodinky

11. Únor 2014

Říká se, že pánské hodinky odrážejí charakter a reprezentují osobnost. Jsou nedílnou součástí vizáže, osobního stylu muže a jeho společenské prestiže. Pánské hodinky jsou vhodným, ale často i drahým dárkem na roky dopředu, a proto se před jejich nákupem seznamte s tímto zaručeným postupem.

Co je potřeba

prověřit prodejce

1

Při výběru pánských hodinek je předpokladem jejich účel – a s ním souvisí tedy i vzhled hodinek. Pánské náramkové hodinky můžeme vybírat mezi klasickými, luxusními nebo sportovními modely. Není neobvyklé, a dokonce i vhodné, aby muž střídal hodinky do práce a pro volnočasové aktivity a sport.

2

U prodejce se nejprve zeptejte na hodinkový strojek. Rozlišujeme hodinky s mechanickým strojkem, tedy klasické ručičkové hodinky, hodinky s quartzovým strojkem a hodinky digitální. Mechanické hodinky jsou skládány manufakturně, jde o ruční práci. Quartzové hodinky jsou vyráběny strojově a v tisících kusech denně. Mechanické hodinky nejsou jako quartzové odkázané na energii dodávanou z baterie.

3

Hledejte na hodinkách označení voděodolnosti nebo vodotěsnosti. Water resistant označuje voděodolnost. Nepropouštějí vlhkost nebo déšť, nejsou ale vhodné na koupaliště nebo k moři. Hovoříme o nich že jsou pouze vlhkotěsné. Údaj water proof označuje vodotěsnost. V praxi je muž může užívat i ve vodě, jsou totiž vůči dlouhodobému pobytu ve vodě odolné.

4

Vodotěsné hodinky obsahují další důležitá označení, kterých si při výběru všímat - a to jsou informace o tlaku uvedeném v atmosférách (ATM) nebo hloubce uvedené v metrech. Co to znamená v praxi? Informace udává, do jaké hloubky se můžete s hodinkami koupat nebo potápět. Pamatujte, že pohyb ruky ve vodě zvyšuje tlak na hodinky.

5 ATM = 50 m běžné koupání, pro potápění zcela nevhodné
10 ATM = 100 m šnorchlování
20 ATM = 200 m potápění
100 ATM = 1000 m profesionální potápění

5

Zjistěte si, z jakého materiálu je vyrobeno hodinkové krycí sklíčko. To je kritériem pro odolnost vůči poškrábání. Nejkvalitnější pánské hodinky disponují syntetickým safírovým sklem. Nejčastěji se užívá plastové, minerální a safírové sklíčko.

6

Z jakého materiálu vybrat řemínek hodinek? Nejčastěji se používá hovězí, vepřová nebo telecí kůže. Nerezová ocel je kvalitní, ovšem také o větší hmotnosti, plast je vhodný zejména pro sportovní typ mužů a pro sportovní pánské hodinky. Před nákupem proto prověříme alergie na materiály.

7

Nezapomeňte na napájení hodinek, jejich osvětlení, značku i dostupnost servisu. Mezi značky nižší třídy řadíme Swatch, střední třídu vede Tissot a luxusu vládne Rolex. Rolexky se dají pořídit již za tři tisíce dolarů, švýcarské modely manufaktur Patek Philippe nebo Jaeger LeCoultre se pod deseti nebo dvaceti tisíci neprodávají. Dbejte na přesnost, neporuchovost, osvědčené, kvalitní a žádané značky. Pánské hodinky jsou šperkem, jejíchž baštou je Švýcarsko.

Podívejte se na leteckou edici hodinek od populárního švýcarského výrobce vojenských hodinek Traser. Řada Aviator obsahuje modely s širším ciferníkem, které perfektně padnou na ruku nejen mužům od letectva. Navíc ke každé objednávce dárek zdarma a doprava po ČR zdarma.

A nakonec rada na závěr, které sice každý zřejmě dbá, přesto se najdou tisíce zklamaných zákazníků. Pánské hodinky kupujte pouze u prověřených a důvěryhodných hodinářů. Osobně bych se nevyhýbal nákupu pánských hodinek ani v e-shopech na internetu. Platí ale pravidlo „dvakrát měř…“. Nenechávejte se oklamat lákavými nabídkami na Aukro nebo eBayi, často jde o padělky a podvrhy.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si udržet dobrou náladu
Jak vybrat lyže z druhé ruky
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat správnou matraci
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat 3D televizi
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat vrtací kladivo