Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat bramborovou pomazánku | recept

28. Leden 2014

Bramborová pomazánka? Možná si říkáte, že vás bramborová pomazánka ničím nenadchne, ale opak je pravdou. Dokáže při správném poměru složek a dalších ingrediencích, téměř stejně uspokojit vaše chuťové buňky jako třeba pomazánka masová. Ne nadarmo se říká „falešný tatarák“ z brambor na mnoho způsobů. Je to ta nejlevnější varianta pomazánky, kterou si doma vytvoříte snadno a rychle z brambor.

Co je potřeba

Budete potřebovat, jak jinak, než brambory. To je hlavní surovina, kterou máme každý doma. Pokud ne, dojdeme si je koupit nebo vytáhneme zásoby ze sklepa a hurá na pomazánku.

Pro menší rodinu stačí pomazánku vytvořit z 250 gramů brambor a použít následující suroviny - 1 menší cibuli, 1, 5 stroužku česneku - zbytek klidně na potření topinky, 1, 5 lžíce majonézy, 1,5 lžíce oleje, 1 lžíci rajského protlaku, ½ lžíce obyčejné nebo pikantní hořčice, worcester či sójovou omáčku, koření dle chuti - sůl, pepř, sladká či pálivá mletá paprika, na dozdobení pažitka nebo petrželka.

1

Pusťme se do přípravy bramborové pomazánky. Uvařte si brambory ve slupce a oloupejte je. Pokud máte zbytek brambor v lednici z předešlého obědu, sem s nimi. Do pomazánky nevadí, když nejsou úplně čerstvé. Nastrouhejte je na struhadle na jemno.

2

Česnek utřete se solí. Bude mít výraznější chuť a dodá pomazánce ten správný říz.

3

Jemně pokrájejte cibulku a přidejte do vzniklé hmoty společně s majonézou, rajským protlakem a hořčicí.

4

Osolte, opepřete, okořeňte mletou paprikou a máte základ hotový.

5

Pro gurmány se jistě bude hodit ještě pálivá mletá paprika, worcester nebo sójová omáčka.

6

Udělejte si k této bramborové směsi topinky, tak chutná nejlépe.

7

Variací bramborové pomazánky je nespočet. Určitě se dá navíc použít i kabanos, okurky a paprikový lusk.

8

Pro děti můžeme brambory smíchat se sladkým kečupem a nedělat pomazánku pálivou. Tím, že si dáte část vychladlých brambor stranou, potěšíte své děti. Pro větší množství hladových strávníků stačí přidat 250 gramů brambor a mít tak 0,5 kg množství.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat krkonošské sejkory | recept
Krkonošské sejkory | recept. Připravit krkonošské sejkory není obtížné, a ani předpis uvedený v článku není třeba striktně dodržovat – v každé domácno…