Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit pomazánku z uzené makrely | recept na rybí pomazánku

Jak připravit pomazánku z uzené makrely | recept na rybí pomazánku. Někdo kdysi řekl, že pomazánky vymýšlejí ženy bez fantazie. Nevím, nakolik je tvrzení pravdivé, ale žena, která  vymyslela tuto, fantazii rozhodně měla. Posuďte sami.

Následující článek popisuje přípravu jemné makrelové pomazánky v základní variantě. Tímto postupem se dá připravit mnoho jiných druhů. Křen se může nahradit jemně krájenou cibulí, pórkem i třeba naloženou kapií. Zelená nať může být z pažitky, cibule, řeřichy, petržele či kopru. Kořenit můžete česnekem, rajským protlakem nebo paprikovou pastou. Možností je hodně, základ zůstává pro všechny stejný (bez křenu). 

Co je potřeba

  • 250 g uzené makrely
  • 100 g sýru typu gervais
  • 125 ml smetany ke šlehání
  • 1 lžíce strouhaného křenu
  • sůl
  • mletý černý pepř
  • pažitka
  • lžíce přepuštěného másla
  • lžíce citronové šťávy
  • špetka strouhané citronové kůry
1

Z uzené makrely odstraňte kůži a maso zbavte kostí.

2

Vidličkou kousky ryby rozmačkejte a ještě jednou důkladně prohlédněte, aby v drti nezůstala žádná kost.

3

Maso osolte, opepřete, přidejte kůru a šťávu z citronu, křen, pažitku a sýr. Gervais můžete nahradit Lučinou, hustou zakysanou smetanou nebo crème fraîche. Veškeré ingredience promíchejte a nakonec vmíchejte ušlehanou smetanu.

4

Pomazánku rozdělte do misek, povrch uhlaďte a zalijte rozpuštěným máslem. Ozdobte zelenou natí, nechte v chladu ztuhnout a můžete podávat.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články