Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat dušenou mrkev s vepřovým masem | recept

Dušená mrkev s vepřovým masem | recept. Dušená mrkev s masem je pokrm, který obstojí před všemi nároky nutričních odborníků: obsahuje vlákninu, bílkoviny, vitamíny, sacharidy i minerální látky v dobré kombinaci. Příprava dušené mrkve s masem je trochu náročnější na čas, ale jinak je jednoduchá. S naším návodem dokáže udělat dušenou mrkev s vepřovým masem i kuchařský elév.

Co je potřeba

  • Vepřové maso (plec)
  • Cibule
  • Tuk, sůl, mletý pepř
  • Mrkev
1

Vaření dušené mrkve s vepřovým masem musí předcházet nákup vhodného masa, což je poměrně zásadní úkol. Ve starých receptech doporučovaný vepřový bok (bok) je pro naše současné nároky příliš tučný. Vepřová kýta nebo kotleta je zase moc suchá. Pro dušení s mrkví se velmi osvědčila vepřová plec – je šťavnatá, není tučná a je z ní výtečný výpek, který naší mrkvi dodá správnou chuť.

2

Vepřovou plec opláchneme, otřeme ubrouskem a nakrájíme na menší kousky, tak dvakrát tři centimetry (asi jako na guláš). Při krájení dbáme, aby řez vedl vždy pokud možno přes vlákno (plec je tvořena různými svaly). Odřežeme případné tučnější kousky nebo blanky, ty rozřežeme na velice drobné kousíčky.

3

Na dvou lžicích másla nebo rostlinné tuku (případně oleje) zpěníme dvě nadrobno nakrájené cibule. Přidáme maso (kostky i maličké odřezky) a zprudka je ze všech stran opečeme, aby se „zatáhlo“. Osolíme lžičkou soli a opepříme. Podlijeme vodou, přiklopíme a dusíme. Občas se podíváme pod pokličku, zda se vypařila všechna tekutina – případně doléváme.

4

Oškrábeme asi půl kilogramu mrkve (nebo víc, jak kdo má rád). Omyjeme ji a nakrájíme na plátky.

5

Když je maso udušené, ale ještě trochu tuhé, nasypeme k němu mrkev. Přilijeme vodu, aby byla směs do poloviny zalita. Přiklopíme a dusíme, až je mrkev udušená, ale ještě příjemně tuhá. Maso tímto společným varem změkne docela, což je žádoucí.

6

Pak maso s mrkví zaprášíme jednou nebo dvěma lžicemi hladké nebo polohrubé mouky, mouku provaříme, hustotu přizpůsobíme na vyhovující konzistenci. K zahuštění můžeme použít i kuličku moučného másla. Někde je zvykem přidávat do mrkve s masem smetanu, pak mouku rozmícháme ve smetaně.

7

Pokrm dochutíme, a to buď jen solí a černým pepřem, a nebo přidáme cukr a ocet (citronovou šťávu), jestliže máme rádi mrkev s dušeným vepřovým masem ve sladkokyselé chuti. Podáváme s vařenými nebo v troubě pečenými bramborami a sypeme sekanou zelenou petrželkou.

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat dušenou mrkev | recept
Dušená mrkev - recept. Dušená mrkev je výtečná příloha, která potěší jazyk, oko, ale i nutriční specialisty. Dušenou mrkev můžeme podávat s pečeným ne…
Jak udělat mrkvové lívance | recept
Pečlivě vybrané recepty: Mrkvové lívance můžeme připravit jako slanou pochoutku, ale právě tak je můžeme zařadit mezi sladké moučníky. Mezi kuchaři ko…
Jak ugrilovat kotlety s rozmarýnem
Léto je v plném proudu a tak mnoho z nás dává přednost rychlým, jednoduchým jídlům na grilu. Grilovat se dá nejen na zahradě, ale třeba i na balkoně v…