Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat různé druhy sladkých polev

01. Prosinec 2011

Polevy jsou výborné nejen na dorty či zmrzliny, palačinky ale také na cukroví, bávovky či na ovoce. Já vám teď popíši několik zajímavých receptů na polevy, které se jistě budou hodit každé kuchařce.

1
Karamelová poleva 180 g moučkového cukru 3 lžíce vody Ze čtvrtiny dávky cukru připravíme karamel. Cukr za stálého míchání pomalu zahříváme, až se zbarví do hněda a příjemně voní. Poté ho zalijeme vodou a opět povaříme. Ještě horký karamel vlijeme do zbylého moučkového cukru a dobře rozmícháme. Můžeme zjemnit pomocí lžičky rozehřátého másla.
2
Žloutková poleva 2 žloutky 100 g moučkového cukru 1 lžíce rumu Žloutky utřeme s prosátým cukrem dohladka. Nakonec vmícháme rum.
3
Skořicová poleva 100 g moučkového cukru 1 bílek 2 kapky oleje 1/2 lžičky mleté skořice Prosátý cukr, bílek a olej dáme do misky a třeme dohladka. Nakonec vmícháme mletou skořici. Tuto polevu musíme rychle zpracovat, protože rychle tuhne.
4
Bílá ledová poleva 180 g moučkového cukru 3-4 lžíce horké vody 1 lžička rozehřátého másla Moučkový cukr prosejeme do misky, přidáme horkou vodu a rozehřáté máslo. Třeme dokud není poleva hladká a tuhá.
5
Proměny bílé ledové polevy Citronová: polovinu vody přidávané do cukru nahradíme citrinovou šťávou. Ananasová: do bílé ledové polevy přidáme několik kapek ananasové esence. Čokoládová: do polevy vmícháme 30-50 g rozehřáté čokolády a umícháme dohladka. Kávová: moučkový cukr utřeme se 3 lžícemi horské scezené kávy. Horkou kávu do cukru přidáváme po lžičkách. Likérová: část vody nahradíme likérem, tekutinu přidáváme do cukru po lžičkách a třeme dohladka.
6
Proměny bílé ledové polevy Mléčná nebo smetanová: do prosátého cukru vmícháme 3 lžíce horkého mléka nebo smetany. Punčová: část vody nahradíme punčem nebo přidáme pár kapek punčové esence. Vanilková: do polevy přidáme i vanilkový cukr nebo pár kapek vanilkové esence.
Autor: KJersey
Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články