Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat vločkové muffiny | recept

Vločkové muffiny | recept. Vločkové muffiny uvítají příznivci zdravého jídla, neboť poměrná část mouky je nahrazena jemnými ovesnými vločkami. Vločkové muffiny jsou vláčné a chutné. Jsou obohacené o rozinky, oříšky nebo kousky ovoce, ať již čerstvého nebo kompotovaného. Zkuste si upéct vločkové muffiny, které si rychle oblíbíte. Jak na to vám porádí můj následující recept.

Co je potřeba

1 hrnek ovesných vloček (jemných)
1 hrnek polohrubé mouky
1 hrnek podmáslí (můžeme nahradit zakysanou smetanou)
jablko
čtvrtku kostky rozpuštěného másla
1/2 hrnku krupicového cukru
1 vejce
1 lžička skořice
2 polévkové lžíce drcených ořechů
hrst rozinek
1 lžička jedlé sody
1 lžička kypřícího prášku do pečiva
špetka soli

1

Nejdříve si předehřejeme troubu, připravíme plech, formičky nebo papírové kalíšky na muffiny a pustíme se do přípravy vločkových muffinů.
Jemné ovesné vločky smícháme s podmáslím, které můžeme nahradit zakysanou smetanou nebo bílým jogurtem (je možné nastavit i trochu mléka), aby natáhly vlhkost a změkly.

2

V míse smícháme všechny suché ingredience - polohrubou mouku, krupicový cukr, skořici, jedlou sodu, kypřící prášek do pečiva, špetku soli, ořechy a rozinky. Ořechy buď na pracovním prkénku najemno rozsekáme nebo použijeme elektrický drtič. Rozinky přelijeme v sítku vroucí vodou, bývají chemicky ošetřeny. Ke směsi přidáme rozpuštěné máslo, vejce a namočené ovesné vločky v mléce, vše důkladně promícháme.

3

Pomocí lžíce plníme košíčky asi do dvou třetin směsí na muffiny. Pečeme na 190 °C, v horkovzdušné troubě na 160 °C asi 35 minut dozlatova. Hotové vločkové muffiny pocukrujeme práškovým cukrem a před podáváním necháme vychladnout. Přeji dobrou chuť!

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat perníkové muffiny | recept
Jak zavařit jablka na štrúdl | recept
Jak zavařit hrušky v medu | recept