Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct borůvkový koláč s drobenkou | recept

Recept na bleskový borůvkový koláč s drobenkou. Tlačí nás čas a hosté už málem zvoní. A v ledničce průvan, jen se v koutku mrazáku zmrzle choulí krabička borůvek. Nevadí, za půl hodiny může být všechno v pořádku. Nabízíme recept a návod, jak upéct borůvkový koláč s drobenkou za méně než půl hodiny - a za pár korun.

Co je potřeba

Polohrubá mouka
Dvě vejce
Cukr, případněi vanilkový nebo skořicový cukr
Héra
Borůvky, mohou být mražené

1

V míse rozšleháme dvě celá vejce, půl balíčku Héry nebo jiného rostlinného tuku na pečení (125 gramů) a 70 gramů krystalového cukru. Do vaječné pěny přisypeme 200 gramů polohrubé mouky, v níž jsme rozptýlili půl prášku do pečiva. Zastříkneme asi půl deci mléka nebo vody a vyšleháme nebo vymícháme do hladka. Práce trvala méně než pět minut.

2

Kouskem tuku vymažeme formu nebo pekáček, vysypeme moukou. Nalijeme těsto, rozetřeme a povrch posypeme borůvkami. Ze tří lžic mouky, tří lžic cukru a pěti deka Héry vypracujeme drobenku. Můžeme do ní přidat vanilkový nebo skořicový cukr, skořici nebo trochu strouhaného perníku. Posypeme tím borůvky. Úkony nezabraly pět minut.

3

Zapneme troubu, aby se vyhřála.

4

Bleskový borůvkový koláč s drobenkou je upečen asi za 15 minut. Mezitím umyjeme nádobí zašpiněné přípravou – mísu, misku a šlehací metly. Až zazvoní hosté, přivítá je vůně čerstvého koláče z naší vzorně uklizené kuchyně.

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak upéct borůvkový koláč | recept
Jak na zdravou svačinu | sladké varianty