Co je potřeba

300 g polohrubé mouky
125 g másla
1/2 prášku do pečiva
100 ml studeného mléka
1 kávová lžička soli

Náplň:
100 g Nivy
100 g Ementálu ( může být i jiný tvrdý sýr)
125 g másla

Na potření: 1 vejce

1

Do mísy nasypeme polohrubou mouku a promícháme ji se solí a práškem do pečiva. Přidáme na kousky pokrájené změklé máslo, zalijeme studeným mlékem a důkladně prohněteme. Vzniklé těsto odložíme a připravíme si sýrovou náplň.
Rozstrouháme najemno do misky tvrdý sýr, přidáme změklé máslo a rozdrobenou Nivu. Dohromady utřeme do hustější hmoty.

2

Těsto na domácí pečivo rozdělíme na 4 díly. Na vále nebo silikonové podložce z každého dílu vyválíme čtverec. Nepodsypáváme moukou, těsto se nelepí. Potřeme čtvrtinou připravené nádivky a pevně zarolujeme. Když máme hotové všechny čtyři rolády, dáme je odpočinout do chladu alespoň na 2 hodiny. Je potřeba, aby ztuhly a dobře se krájely na plátky.

3

Ztuhlou roládu pokrájíme ostrým nožem na asi půlcentimetrové plátky. Poklademe je na plech pokrytý pečicím papírem, potřeme rozšlehaným vejcem a dozdobíme podle chuti a vlastní fantazie.
Pečeme při 200 stupních do zrůžovění těsta.

Tipy

V sezóně cherry rajčat můžeme zdobit polovinou rajčátka, které lehce vmáčkneme do těsta slupkou dolů. Chuť Nivy a rajčete je výborná.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (14 votes)