Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct tradiční linecké cukroví | recept

Linecké cukroví | recept. Cukroví z lineckého těsta rozhodně nesmí chybět na žádné vánoční tabuli. Křehké máslové těsto, kvalitní marmeláda a tenká krusta z moučkového cukru na povrchu – to všechno dohromady dává jedinečný chuťový zážitek. Přináším vám můj recept, jak upéct tradiční linecké cukroví, se kterým si hezky dokreslíte vánoční atmosféru.

Co je potřeba

  • 30 dkg hladké mouky
  • 20 dkg másla
  • 10 dkg cukru moučka
  • 2 žloutky
  • vanilkový cukr, citronová kůra
  • na dohotovení marmeláda a moučkový cukr
1

Jak připravit těsto na linecké cukroví?

Do mouky rozkrájíme změklé máslo, přidáme ostatní ingredience a rychle spojíme. Nebojíme se pracovat rukama. Hněteme, dokud nedostaneme hladké nelepivé těsto.

2

Linecké těsto dáme odpočinout do lednice nejméně na 2 hodiny, nejlépe přes noc. Zaslouží si to, právě tady je skryto tajemství jeho křehkosti. Vychlazené linecké těsto rozválíme na pomoučené pracovní ploše na plát o síle 2-3 mm a vykrajujeme z něj různé tvary. Polovině z nich vykrojíme střed.

3

Vykrájené linecké cukroví klademe na plech potažený pečicím papírem a pečeme v troubě rozehřáté na teplotu 180 °C. Hotové linecké cukroví lehce zrůžoví – trvá to asi 4-5 minut. Necháme vychladnout.

4

Nakonec linecké cukroví spojíme kvalitní ovocnou marmeládou. Před podáváním lineckého cukroví pocukrujeme moučkovým cukrem. Slepené linecké cukroví můžeme také polít čokoládou a ozdobit barevnou posypkou.

Nikdy nešetřete na nákupu surovin. Mouku kupujte pouze extrahladkou a máslo nenahrazujte jiným tukem. Jedině tak připravíte to pravé a jediné linecké cukroví.

Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na tradiční linecké cukroví: Jana Šrámčíková

Hodnocení
janatka (neověřeno) | Pá, 11/07/2014 - 07:18

Linecké to je klasika a ta nesmí na našem stole chybět,bez tohoto cukroví by to nebylo ono.Máme moc rádi.

Tereza (neověřeno) | Čt, 11/06/2014 - 12:41

mám stejný recept, jen přidávám ještě trochu citrónové šťávy, a cukroví je skutečně vynikající, musím dělat z dvojité dávky. Nejlepší je po rozležení (cca 14 dní), vyvaluju mezi potravinářskou fólií, abych nemusela podsypávat moukou, tím se těsto zbytečně kazí.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici