Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct tradiční velikonoční nádivku

Jak upéct tradiční velikonoční nádivku | recept. Velikonoční nádivka nebo také hlavička z uzeného a telecího masa, s mladými kopřivami a dalšími jarními bylinkami patří neodmyslitelně k tradicím staročeských velikonočních svátků. Její příprava není vůbec těžká a zvládnou ji i začínající kuchařky.

Diskuze k článku

Přidat komentář

poetkavlasta (neověřeno) | So, 04/04/2015 - 15:30

Vaječná tlačenka, byl zamilovaný pokrm herce Vlasty Buriana. Kdysi, ve staré Vlastě vyšel o něm článek, s přiloženým receptem. Od té doby to znám, od té doby to dělám a od té doby ji velmi ráda jím. Letos jsem zvolila jiný recept, pod názvem Roláda svítilka: Přečtěte si recept, třeba upoutá.

Roláda Svítilka:
Pomeleme 3/4 kg veprového bůčku, bez kůže a kosti.
Přidáme: 5 syrových vajec, 1 kávovou lžičku soli, 1 kávovou lžiřku mletého pepře, a jednu oloupanou hlavičku česneku (protlačit kleštěmi na česnek). A všechno dohromady zpracujeme.
Přidáme 1/4 kg měkkého salámu nakrájeného na kostičky. Zamícháme a připravíme si tlačenkový obal, který důkladně malými varhánky uzavřeme a pevně omotáme tenkým motouzkem. Hodně utáhnout, aby směs nevytékala. Stejně tak uzavřeme druhý konec, až je obal naplněný.
Dáme do většího hrnce s vodou (6 lit).Aby se roláda nepřilepila ke dnu a ve vodě prostě plavala. Od bodu varu, počítáme 1 hod. varu, z každé strany. Po té vyjmeme třeba na pekáček, nebo vyšší tác a roládu jehlou několikrát napíchneme. Vyteče nám šťáva se sádlem, moc dobré mazání na chleba. Potom roládu zatížíme třeba prkýnkem a necháme zcela vystydnout. Po té uchováváme v ledniče a krájíme na plátky, Jíme s chlebem a kyselou okurkou. (Plátky zabalené v alobalu se dají také zmrazit. Vždy dávka pro jednu večeři).
Dobré chutnání přeje Vlasta

Další zajímavé články