Co je potřeba

Bramborové noky s kuřecím masem a špenátem: porce pro 4 osoby:

- 500 g kuřecího masa (nejlépe kuřecí prsní řízky bez kosti)
- špenát (nejlépe porcovaný listový)
- bramborové noky (hotový polotovar lze zakoupit ve všech supermarketech)
- cibule – 3 ks
- česnek – cca 5 stroužků
- 450 ml trvanlivé 10% smetany na vaření
- jíška (buď hotová jíška, nebo klasicky hladká mouka + studená voda)
- sůl
- pepř
- koření – nejlépe adžika, worchester

1

Cibuli nakrájejte najemno a orestujte na oleji. Cibuli restujte, dokud vám nezesklovatí. Do velkého hrnce si zároveň dejte vařit vodu na noky. Vodu ale nesolte.

2

Kuřecí maso nakrájejte na drobnější kostičky. Maso osolte, opepřete a dokořeňte dle své chuti. Doporučuji koření adžika (koření původem z gruzínské a arménské kuchyně), dodá masu skvělou chuť a není příliš výrazná. Pro zdůraznění masové chuti dochuťte maso přímo na pánvi worchesterem.

3

Ke zesklovatělé cibuli přidejte poté ochucené maso a společně je orestujte. Ke kuřecímu masu přidejte také rozmačkaný česnek a restujte jej na pánvi do zlatavé barvy.

4

K orestovanému masu přidejte špenát, podle chuti můžete ještě přidat další česnek. Podlijte směs vodou a přikryjte pokličkou. Nechte maso se špenátem dusit cca 20 minut.

5

Ve chvíli, kdy se špenát trochu podusí, přidejte smetanu, a za stálého míchání přiveďte k varu. Míchání je velmi důležité, pokud nebudete smetanovou omáčku dostatečně míchat, mohla by se vám zdrcnout.

6

Dejte vařit bramborové noky do vroucí vody. Uvařené bramborové noky poznáte jednoduše, vyplavou na hladinu. Noky se vaří cca 3 minuty.

7

Na závěr smetanovo-špenátovou omáčku zahustěte jíškou. Dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.75
Average: 2.8 (4 votes)