Co je potřeba

Na 12 kusů palačinek:
- 1 šálek mouky
- 1 šálek mléka (lze použít rostlinné mléko – ovesné, rýžové, sójové apod. nebo voda)
- 2 lžíce oleje
- 1 vejce
- špetka mořské soli
- olej na smažení

Na náplň:
- 1 balíček sekaného špenátu
- 1 cibule
- 1 malá červená paprika
- 2 lžíce zeleného hrášku
- 2 lžíce mražené či sterilované kukuřice
- 2 střední žampióny
- 2 lžíce oleje
- špetka mořské soli
- čerstvě mletý pepř

Na omáčku:
- 500 ml rajského protlaku
- 1 cibule
- zelená paprika (nemusí být)
- 1 lžíce oleje

Volitelné:
- strouhaný sýr či tofu na posypání

1

Nejdříve si připravíme palačinky. V míse smícháme mouku se solí, v hrníčku mléko, olej a vejce. Tekuté přísady nalejeme do mísy s moukou a důkladně promícháme. Pokud by bylo těsto příliš husté, přidejte trochu mléka či vody. Vhodnou pánev potřeme olejem, necháme rozehřát a smažíme palačinky.

2

Na náplň nakrájíme cibuli a žampióny na proužky, papriku na kostičky. V hrnci rozehřejeme olej, zpěníme cibuli, přidáme papriku, houby a orestujeme. Následně přidáme špenát, pepř a sůl. Vše promícháme a dusíme do měkka. Nakonec vmícháme hrášek a kukuřici.

3

V dalším kroku si připravíme rajskou omáčku na zalití palačinek. Na oleji orestujeme cibuli a zelenou papriku. K orestované směsi přidáme rajský protlak či domácí omáčku připravenou přímo z čerstvých rajčat. Chcete-li, můžete také použít některou z běžně dostupných hotových rajčatových omáček.

4

Troubu si předehřejeme asi na 150 °C. Palačinky naplníme špenátovou směsí, zarolujeme a poklademe do vymaštěné zapékací nádoby. Povrch palačinek zalejeme rajskou omáčkou, můžeme posypat strouhaným sýrem či tofu a přibližně 10 až 15 minut zapečeme v troubě. Můžeme servírovat. Přeji dobrou chuť.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno