Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit květákový krém se sýrem

Oblíbená a rychlá polévka pro všechny, kteří mají rádi květák a také krémové polévky.

Co je potřeba

- květák
- tavený sýr
- krutony
- smetana
- zeleninový bujon
- sůl
- pepř

1

Umyjeme květák a rozdělíme ho na malé růžičky. Skoro celý očištěný košťál můžeme nakrájet na kousky. To vše vložíme do hrnce a dáme květák vařit asi do 4l vody. Osolíme.

2

Květák vaříme cca minut, než je zcela měkký. Pomocí tyčového mixéru rozmixujeme květák ve vývaru. Tento krém není potřeba zahušťovat, jelikož je květák už sám o sobě sytý. Čím použijete méně vody na polévku, tím bude polévka hustší.

3

Po rozmixování přidáme 3 kostičky taveného sýru (já používám šunkový, dodá polévce velmi zajímavou chuť) a bujón. Necháme povařit, aby se sýr i bujón rozpustil. Dochutíme solí a pepřem a přidáme na zjemnění trochu smetany, aby se nám vytvořila krémová polévka.

4

Květákový krém podáváme s krutony. Starší bílé pečivo (housky, tousty, veku) nakrájíme na kostičky ve velikosti cca 1x1x1 cm. Vložíme je do nádoby a pokapeme je mírně olejem. Důkladně krutonky proházíme a nasypeme je na plech do jedné vrstvy. (dávám pod ně pečící papír). Pečeme cca 10-12 minut, dokud krutony nedostanou zlatavou až nahnědlou barvu. Musíme to hlídat, aby se nám nepřipálily!

5

Po upečení je sesypeme zpátky do mísy a necháme je vychladnout, či ještě teplé je nasypeme do polévky a servírujeme květákový krém s krutony. Zbytek krutonu až vychladnou vložíme do uzavíratelné dózy a dáme je do lednice.

Pokud dáte méně vody, nemusíte polévku vůbec dohušťovat. Květák je už dost sytý.

Klíčová slova: sýr květák
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články