Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit pórkovou polévku – pórkový krém | recept

Krémové polévky jsou i pro mne velkou lahůdkou. Dobře zasytí, prohřejí a výborně chutnají. Tento recept na krémovou polévku z pórku je u nás doma oblíbený. Pórková polévka je připravena z jednoho pórku restovaném v hrnci a rozmixovaného do krému, uvařenou pórkovou polévku servíruji zdobenou smetanou.

Co je potřeba

- pórek
- cibule
- mouka na zahuštění
- bujón
- pepř
- sůl
- smetana
- podravka

1

Ačkoliv pórek v jídlech nemusím, pórkový krém je můj oblíbený. Polévka z pórku má výraznou a zajímavou chuť. A navíc spoustu vitamínů. Věřím, že bude patřit mezi vaše oblíbené krémové polévky. Pojďme si ji uvařit. Nejdříve pórek omyjeme a odkrojíme přední a zadní část, zbytek vyhodíme.

2

Pórek nakrájíme na kolečka a oloupeme cibuli. Tu necháme vcelku, popřípadě rozpůlíme na půl. V hrnci si rozpustíme asi lžíci másla a kolečka pórku na másle orestujeme. Přilijeme do hrnce vodu, vložíme cibule, přidáme sůl a dáme tyto ingredience zvolna vařit.

3

Až jsou pórek i cibule měkké, rozmixujeme je pomocí tyčového mixéru. Přidáme bujón, či dva podle litrů polévky, a chvíli povaříme. Připravíme si smetanu s moukou na zahuštění a zjemnění polévky. Mouku pořádně vykvedláme v hrnečku, ať nemáme v polévce hrudky. Tímto pórkovou polévku zahustíme, dochutíme solí a pepřem.

4

Povaříme a pórkový krém je hotov. Výbornou pórkovou polévku servírujeme s trochou smetany (popř. zakysané smetany). Doporučuji k pórkovému krému servírovat opečené tousty. Přeji dobrou chuť!

  • Pro zvýraznění chuti polévky můžeme přidat trošku podravky na dochucení
  • Do pórkové polévky můžeme přidat brambory.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články