Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit pórkovou polévku se slunečnicovými semínky | recept

Pórková polévka se slunečnicovými semínky | recept. Polévky můžete konzumovat nejen jako první chod oběda, ale výborné jsou i jako teplá večeře. Při jejich přípravě celkem snadno zpracujete nejrůznější zeleninu, kterou tak nenápadně prosadíte do jídelníčku především menších strávníků. Pro rozmanitost stačí zaměnit nebo přidat jednu nepříliš typickou surovinu a jednoduše tak vytvoříte netradiční chuť tradiční polévky. Receptů na pórkovou polévku je obrovské množství. Následující recept nabízí jednoduchou a velice rychlou variantu. Vedle klasických surovin, jako je kromě pórku kořenová zelenina a cibule, pak polévce dodají jiný chuťový rozměr slunečnicová semínka (ještě lepší je kombinace se semínky dýňovými). Díky ovesným vločkám je polévka nutričně bohatší a tedy i sytější, skvěle vás zahřeje na těle i na duši v chladných zimních dnech.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 1 pórek
  • 1 cibuli
  • 1 mrkev
  • 1 menší petržel
  • kus celeru (dle chuti)
  • hrst ovesných vloček
  • hrst slunečnicových semínek (případně kombinace s dýňovými)
  • cca 2 lžíce rostlinného oleje
  • sůl, pepř, sušený libeček a petržel
  • pečivo nebo krutony k podávání
1

V prvním kroku zbavíme cibuli slupky a nakrájíme ji najemno. V hlubším hrnci rozehřejeme polovinu oleje a cibuli na něm necháme zpěnit.

2

Mezitím si očistíme a pečlivě omyjeme pórek, vybírejte menší nebo středně velké kusy, mají lepší chuť, než ty příliš přerostlé. Poté pórek podélně rozřízneme a pak nakrájíme na plátky. Dále si připravíme ostatní zeleninu, všechnu oloupeme a nakrájíme na kostičky.

3

Když je cibule zpěněná, přihodíme pórek, ostatní zeleninu a hrst ovesných vloček a necháme společně opékat. Případně můžeme přidat trochu oleje, pokud by se nám zelenina přichytávala.

4

Máme-li vločky a zeleninu opečené, zalijeme je vodou, aby byly všechny suroviny ponořené, a směs přivedeme k varu. Mezitím si opražíme semínka nasucho na pánvi. Ale je třeba je často promíchávat a stáhnout z plamene, když se začnou zbarvovat. Velice snadno se totiž připálí.

5

Jakmile je zelenina měkká, osolíme ji a opepříme, nasypeme trochu sušeného libečku a petržele. Zvláště se sušeným libečkem musíme opatrně, je velice aromatický, nejdříve ho přidáváme jen špetku a po ochutnání můžeme množství případně zvýšit. Do polévky nasypeme asi dvě třetiny opražených semínek. Polévku rozdělíme na talíře, posypeme zbylými semínky a podáváme.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit pórkovou polévku | recept
Pórková polévka | recept. Polévky jsou důležitým doplňkem jídelníčku. Základem všech polévek, až na výjimky, jsou vývary. Polévky dělíme na čiré, zadě…