Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat vázání na snowboard

06. Listopad 2013

Vázání na snowboard patří k těm nejdůležitějším prvkům na snowboardu. Jen se správně zvoleným snowboardovým vázáním může být vaše jízda komfortní a bezpečná. Na trhu máte možnost vybrat si z mnoha různých typů vázání na snowboard, a proto můžete být trochu zmateni. To však nemusíte, s několika málo informacemi, budete mít brzy jasno.

1
Vázání na snowboard si vybírejte teprve potom, až si koupíte (nebo až budete mít) boty na snowboard. Vázání na snowboard musí být plně kompatibilní. Typ vázání na snowboard si zvolte podle stylu a techniky jízdy, kterému se chcete věnovat. Stejně, jako existují různé snowboardy pro různé styly jízdy, tak existuje i různé vázání na snowboard pro Freestyle, freeride a all-mountains.
2
Dále vázání na snowboard vyberte podle velikosti boty, a také podle pohlaví (podle bot pak vybírejte i velikost vázání). V prodeji jsou boty o velikosti S – XL. Mezi ty nejvíce prodávané u žen i mužů je vázání na snowboard o velikosti M-L.
3
Při nákupu vázání na snowboard máte na výběr hned z několika způsobu vázání. Přesněji řečeno jde o vázání klasické, tzv. Flow a Step-in. Klasické měkké vázání patří mezi nejvíce používané, protože je vhodné pro všechny styly jízdy a je pohodlné. Nejméně užívané vázání je Step-in, které se podobá lyžařskému vázání a jejich princip spočívá v jednoduchém nášlapném nazutí. Vázání FLOW je tou nejmodernější technologií vázání, které si postupně získává, čím dál více nadšenců. Jeho výhodou je snadné upevnění bot (jednoduché zaklapnutí). Náročnější je u vázání typu FLOW pouze jeho nastavení, avšak to se dělá pouze jednou.
4
Vázání si kupujte podle materiálu, z něhož jsou vyrobeny. Základní vázání je vyrobeno z plastu. O něco dražší, avšak s delší životností je plastové vázání s kovovými komponenty (račny, opěrky a pod). Nejvíce odolné a s největší životností je celokovové vázání, ale i to má plastové pásky. Moderní vázání s dlouhou životností je vyrobeno z kvalitního karbonu, avšak to je také nejdražší.
5
Cena vázání na snowboard se pohybuje cca od 1 200 korun (za plastové) až po vázání za 14 000 korun (které je vyloženo 24 karátovým zlatem). Kvalitní vázání hledejte někde uprostřed.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto k návodu na vázání snowboardu, ilustrační, Luca, ID: 184249, sxc.hu

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici