Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyčistit pračku

10. Červenec 2017

Automatická pračka je nepostradatelnou součástí téměř každé domácnosti. Byla také vyhodnocena jako nejužitkovější vynález minulého století a to z důvodu, že osvobodila ženy od úmorného ručního praní prádla. I pračka, jako každý spotřebič, potřebuje údržbu. Jak ji vyčistit vám poradí následující řádky.

1

Čištění dávkovací nádoby

Dávkovací nádoba na prací prášek a aviváž v sobě zadržuje spoustu nečistot včetně vodního kamene. Nádobu byste měli důkladně vyčistit alespoň jednou měsíčně.

2

Čištění těsnící gumy

Těsnící guma u dveří pračky bývá zanesena nečistotami a různými předměty, které během praní vypadnou z prádla. Těsnící gumu proto setřete a vysušte po každém praní.

3

Čištění bubnu

Zanesený buben pračky je mnohem větší problém než špinavá dávkovací nádoba. Rozhodně nečistěte pračku pomocí nadměrného množství octa, který způsobuje poškození gumových částí pračky (čerpadlo, těsnění apod.). Přílišné dávkování octa by mohlo vaši pračku nenávratně poškodit. Buben můžete vyčistit speciálními prostředky, které jsou určeny právě pro čištění praček.

4

Čištění filtru

Jak čistit filtr u vaší pračky se dozvíte v návodu, který jste obdrželi spolu se záručním listem. Čištění filtru doporučují výrobci alespoň dvakrát nebo třikrát ročně. Používáte-li pračku téměř denně, tak doporučujeme, abyste filtr čistili alespoň jednou za dva měsíce.

5

Změkčovač ano či ne?

Pračka je zanesena především vodním kamenem. Změkčovače vody doopravdy pomáhají tomu, aby se vodní kámen na jednotlivých částech pračky neusazoval. Změkčovač vám prodlouží životnost pračky minimálně o několik let.

6

Speciální prostředky

V drogeriích nebo hypermarketech můžete zakoupit speciální prostředky, které pročistí vaši pračku. Dostupné jsou čistící prostředky značky Eurona.

Autor: chiquita
Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici