Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyčistit psovi zuby

27. Srpen 2019

Péče o psa zahrnuje nejen pravidelné krmení, venčení a veterinární péči, ale také péči o zuby. Svému čtyřnohému kamarádovi můžete dopřát téměř profesionální péči o jeho chrup. Jak se správně o psí zuby starat vám poradí následující řádky.

1

Výběr krmiva

Základem pro zdravý chrup pejska je především správná volba krmiva. Při výběru dbejte především na to, aby pes v krmných dávkách získával všechny potřebné látky a živiny.

2

Doplňky stravy

Vhodné doplňky výživy mohou vašemu pejskovi čistit chrup přirozenou cestou. Zejména různé čistící kosti mohou být vhodnou prevencí proti tvorbě zubního kamene.

3

Zubní pasta

Ano, i zubní pasta pro psy je dnes běžně k dostání nejen u veterináře, ale také v obchodních řetězcích. Zubní pastu můžete zakoupit v libovolných příchutích. Na trhu jsou k dostání zubní pasty, které obsahují enzym rozkládající zubní plak. Zubní pasta obsahuje výrazně nižší množství fluoridu, takže nevadí, že ji pes při čištění zubů polyká.

4

Zubní kartáček

Na trhu je dnes k dostání celá řada různých druhů zubních kartáčků pro psy. Doporučujeme zubní kartáček, který lze nasadit na prst. Tímto způsobem daleko snadněji psovi chrup vyčistíte.

5

Škrabka na zuby

Škrabku na zuby použijte pro mechanické odstranění zubního kamene nebo plaku. Při použití škrabky buďte velmi obezřetní, abyste psovi nepoškodili dásně. Ne každý pes si nechá od svého pána sahat do tlamy, natož seškrabávat zubní kámen nebo plak. V tomto případě doporučujeme návštěvu veterináře, který zubní kámen a plak psovi odstraní pod narkózou.

Vendy (neověřeno) | So, 04/09/2016 - 22:43

Čištění chrupu psům je nutné nejen pro jejich zdravý a dlouhý život, ale i pro soužití pejska s páníčky. Kdo zažil, jak strašně páchne z tlamky pejskovi se zuby, plnými zubního kamene, ten nikdy nezapomene!! Nejsem pro přehnanou péči, ale většinou stačí pravidelná kontrola od páníčka /juknout pejskovi do tlamky/, podávat žvýkací doplňky stravy, příp. i velké, tj. netříštivé kosti - vždy podle plemene pejska. Čivavka s obrovskou hovězí kostí, to by asi jaksi nešlo.:-)) Je dobré při akci, jako je očkování, nechat chrup psíka zkontrolovat odborníkem, máte to při jednom stresu a dobře vychovaný psík musí umět v klidu chrup ukázat.

No já teda nevím, proč by se pejskovi neměli čistit zuby. Vy když si nebudete čistit zuby, tak vám budou vypadávat a kazit se. A psů je to úplně stejný, takže si radši o čištění zubů přečtěte a pak teprve říkejte, jak to přeháníme!!!!

Hizi (neověřeno) | Út, 10/07/2014 - 19:44

mockrát děkuji za článek :) Určitě se ve zverimexu poptám a pejskovi zubní pastu koupím. Nerada bych aby mu pak vypadli zoubky :)I když je to štěnátko je lepší začít ted než pozdě :)

michaela (neověřeno) | Pá, 08/24/2012 - 22:13

kdybych jí našemu pejskovi nečistila zoubky tak už je bez nich..!!! Takže i pejsci potřebují péči.

mahdala (neověřeno) | Pá, 07/08/2011 - 16:47

Ano, článek dobrý, trénovat přístup pejskovi do tlamičky je dobré postupně, aby nebyl najednou "v šoku", když se na něj vrhnete s dentálním háčkem! : ) Naše Agátka (kříženka, 9 let) si zuby nechá háčkem ošetřit vklidu, u naší Nasy (RTW, 5 měsíců) terpve návyk na vstup do tlamy trénujeme, zatím spíše slintá a hlavičkou předvádí takový tanec, že mrknout pod "žgraňu) je sci-fi, ale vím, že když vytrvám, výsledky přijdou! Všem držím pěsti, zdravé zuby jsou předpokladem sladkých psích pusinek! : )) Magda

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici