Co je potřeba

České koruny

1

Směnárny za nákup zahraniční měny většinou nepožadují poplatek. Počítejte ale s méně výhodným kurzem. Pokud nepotřebujete velkou sumu zahraniční měny, bude pravděpodobně výhodnější peníze vyměnit v některé ze směnáren. Pokud směňujete větší finanční obnos, požadujte slevu z kurzu. Vše závisí na konkrétní společnosti, která směnárnu provozuje, ale výhodnější kurz většinou získáte za směnu hotovosti 10 000 korun a více.

2

V bankách můžete nakupovat valuty (cizí měna v hotovosti) i devizy (cizí měna v bezhotovostní formě). Směna peněz vás bude v téměř každé české bance něco stát. Poplatek za směnu se pohybuje kolem 50 korun, případně si banka účtuje určité procento ze směňované částky. Zdarma směnárenské operace poskytuje například Volksbank.

3

Další možností směny je výběr hotovosti z bankomatu přímo v zahraniční. Výběr peněz ze zahraničního bankomatu je obvykle zpoplatněn. Tyto poplatky se často pohybují okolo 100 korun. Ušetříte, pokud peníze vyberete v některé z evropských zemí a z terminálů banky, která patří do stejné finanční skupiny jako vaše banka v České republice.

4

Potřebujete vůbec hotovost a jakou sumu? Nejvýhodnější je totiž platba kartou, často bez poplatku. Bezhotovostní platební transakce jsou navíc obecně považovány za bezpečnější než obchody vyžadující manipulaci s hotovostí. Když ztratíte kartu, jednoduše jí u banky zablokujete. Když ztratíte hotovost, není mnoho možností, jak své peníze zachránit.

Tipy

V některých směnárnách můžete využívat výhod bonus programu v podobě například VIP karet, které vám zaručí nákup valut bez případných poplatků či výhodnější kurz.

Sledujte vývoj kurzu. Pokud víte předem, že budete valuty potřebovat, informujte se o vývoji kurzu. Internet a jiná média nabízejí prognózy devizových poradců a odborných analytiků o tom, jak si pravděpodobně bude koruna stát vůči jiným měnám. Na základě těchto informací valuty nakupujte.

Varování

Vyhněte se nákupům zahraniční měny u pouličních prodejců. Většinou se nejedná o oficiální obchodníky s dobrými úmysly a můžete se tak snadno dostat do problémů.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (5 votes)