Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyplnit Přehled o příjmech a výdajích OSVČ za rok 2013 pro OSSZ

Přehled o příjmech a výdajích OSVČ za rok 2013 pro OSSZ. Stejně tak jako je povinností českých podnikatelů podávat daňové přiznání, tak je nutné vyplnit Přehled o příjmech a výdajích OSVČ a podat ho nejpozději do druhého května na příslušnou pobočku OSSZ. Pouze pokud se využívá služeb daňového poradce, tak platí jiný termín. Formuláře pro podání Přehledu o příjmech a výdajích OSVČ za rok 2013 pro OSSZ jsou standardně dostupné na každé pobočce ČSSZ, ale mnohem pohodlnější variantou je, když se podávají elektronicky.

1
Jestliže jste se rozhodli pro elektronické podání Přehledu o příjmech a výdajích OSVČ za rok 2013 pro OSSZ, tak je vhodné, abyste disponovali datovou schránkou, přes kterou následně přehled pošlete. Samotný formulář je ke stažení přímo na stránkách OSSZ http://www.cssz.cz/. K němu je vhodné přečíst si instrukce. I když je Přehled o příjmech a výdajích OSVČ za rok 2013 pro OSSZ jednodušší vyplnit než daňové přiznání, je potřeba veškeré údaje podrobně kontrolovat.
2
Pokud budete Přehled o příjmech a výdajích OSVČ za rok 2013 pro OSSZ podávat v papírové podobě, tak si ho buď vytiskněte z internetu nebo si ho můžete vyzvednout na pobočce OSSZ. Vyzvedněte si ho ovšem včas, jelikož v pozdějších termínech jsou formuláře na úřadech už často rozebrané.
3
Při samotném vyplnění Přehledu o příjmech a výdajích OSVČ za rok 2013 pro OSSZ začněte od prvního řádku, nejprve zaškrtněte, že jde o řádné vyplnění. Tzn. že jej podáváte řádně, anebo jej opravujete, a tudíž přehled podáváte jako opravný. Následně vyplňte všechny svoje iniciály a osobní údaje. Až se dostanete k druhému oddílu, tak zde vyznačíte, jestli pro vás bylo podnikání v roce 2013 hlavní nebo vedlejší činností. Pokud jste vykonával/a hlavní i vedlejší znamená, znamená to, že jste v roce 2013 vykonával/a část roku činnost OSVČ jako hlavní a část roku činnost OSVČ jako vedlejší. Ideální je, pokud u sebe máte už starší vyplněný přehled, podle kterého lze kontrolovat jednotlivá okna.
4
Třetí oddíl se týká dobrovolného nemocenského pojištění. Údaje vždy vyplňujte podle skutečnosti. Další oddíl by měl zaznamenat dobu vykonávání vedlejší činnosti. Pátý oddíl vyplňte podle daňového přiznání, zajímá vás především daňový základ, další údaje se liší podle hlavní nebo vedlejší činnosti. Pro tuto sekci je vhodné využívat Pokyny k vyplnění přehledu o příjmech a výdajích OSVČ za rok 2013.
5
Podle pokynů se dostanete až ke konci, kde zjistíte vyměřovací základ, na základě něho budete buď peníze doplácet nebo naopak dostanete přeplatek. Pokud se jedná o opravný přehled, tak to vždy uveďte na samotném formuláři. Přehled podávejte vždy včas, abyste se vyhnuli případným sankcím.
Autor: cestovani59 | Zobrazit autorská práva

www.cssz.cz

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články