Co je potřeba

- slaměný korpus (lze jej zakoupit v libovolném květinářství)
- chvojí (velice dekorativní je chvojí ze stříbrné jedle)
- provázek
- lepidlo nebo tavící pistole (ta je pro zdobení vhodnější)
- nůžky
- materiál na dozdobení (stuhy, sušené ovoce, malé dekorace)
- ostré hroty pro uchycení svíček (lze zakoupit v libovolném květinářství)

1

Nákup materiálu

Slaměný korpus na vánoční či adventní věnec seženete v květinářství. Cena slaměného korpusu se odvíjí podle jeho velikosti. Slaměné korpusy lze zakoupit ve třech základních velikostech, přičemž cena se pohybuje v rozmezí od 35–85 korun.

Ostré hroty pro uchycení svíček lze zakoupit v různých barvách, nejčastěji ve stříbrné a zlaté. Jejich cena se pohybuje cca 10 Kč/ks.

Barvu stuhy vybírejte v tónu, v jakém budete zdobit celý vánoční věnec. Zachováte tak barevnou celistvost.

Chvojí na vánoční věnec by mělo být čerstvé. Velice dekorativní je chvojí ze stříbrné jedle. Silně aromatické je chvojí z jalovce.

2

Tvorba vánočního věnce

Chvojí přiložte ke slaměnému korpusu a vrstvěte jej na sebe vždy ve stejném směru. Chvojí přichyťte provázkem. Provázek by měl mít tmavší barvu, nejlépe zelenou, aby nebyl příliš výrazný.

3

Dozdobení vánočního věnce

Jakmile navážete chvojí na celý korpus a získáte bohatou vazbu, můžete přistoupit ke zdobení. Pokud chcete adventní věnec, musíte do chvojí umístit čtyři hroty se svíčkami.

4

Dozdobení vánočního věnce

Pokud vyrábíte věnec na zavěšení na dveře, uvažte na jeho horní část stuhu, za kterou jej pověsíte. Teprve potom jej dozdobte.

Tipy

Velice hezky vypadají na adventních věncích malá živá jablíčka. Celá větev, na které je cca 30 - 35 ks malých jablíček vyjde v průměru na 90 Kč. K dostání jsou ve větších květinářstvích. Jablíčka můžete použít i na další vánoční výzdobu.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.074075
Average: 4.1 (27 votes)