Přejít k hlavnímu obsahu

Jak využít bobkový list v kuchyni a poznat jeho další účinky

Koření povšechně charakterizuje chuť jídel. Co víme o frekventovaně používaném bobkovém listu, kromě toho, že jej dáváme hlavně do omáček, nakládaných pokrmů, do polévek a dušených jídel? Bobkové listy, které produkuje vavřínový strom, se také využívají k léčebným účelům. Pro okázalou schopnost jejich léčby byl již v pradávnu bobkový list poctěn úctou a vznešeností. Symbolikou až do současnosti se stal vavřínový věnec. Pojďme si popsat přínosné účinky bobkového listu.

Co je potřeba

Odvar (jednoduchý čaj):

  • 1 celý sáček bobkového listu (5 g)
  • 300 ml vody
1

Čajová kúra proti artritidě

Do studené vody vhodíme jeden celý (zakoupený) sáček (5 g) bobkových listů a přivedeme k varu. Vaříme na mírném plameni 5-7 minut a necháme odstát. Odvar slijeme a popíjíme během celého dne po malých douškách. Není možné vypít najednou! Tuto proceduru opakujeme 3 dny po sobě, poté celý týden vynecháme a můžeme opakovat ještě jednou. Upozornění ─ při užívání se může objevit narůžovělá moč, což je důsledek rozpouštění solí. Užívání tohoto čaje se však v žádném případě nedoporučuje dlouhodobě.

2

Nepomáhá vám nic na migrénu?

Bobkový list by měl být zdatný pomocník. Použijte bobkový čaj jako prevenci proti migréně, a to i v případě, že již migréna udeřila. Čaj má pozitivní účinky rovněž na zánět močového měchýře, na problémy s prostatou a vylučovacím aparátem, kdy dokáže efektivně problém negovat.

3

Čím déle jej vaříme, tím víc hořkne

Bobkový list se používá při vaření jako celý list. V našich podmínkách spíše sušený nebo mletý, který ovšem nemá tak výrazné aroma jako čerstvý. Má mírně nahořklou až štiplavou chuť. Bobkový list se nesmí dlouho vařit, jinak se stane velmi hořkým. Kromě chuťového aspektu má bobkový list příznivé účinky na trávení, podporuje chuť k jídlu, je vhodný pro diabetiky, pomáhá při revmatismu.

4

Vypěstujte si doma vavřín

Máte rádi v bytě květiny? Rozšiřte tedy svůj sortiment o zajímavý typ rostliny a vypěstujte si doma v květináči vavřín, který není na pěstitelství nikterak náročný. Vyžaduje jen hlinito-písčitý substrát, má rád slunné místo, nejlépe mu bude tedy za oknem. Musí se zalévat málo, nesnáší přemokření. Čím více je bobkový list zelenější, tím je kvalitnější. Vavřín vyžaduje každý rok přesazování do většího květináče, ale pozor na porušení kořenů.

  • Čaj z bobkového listu se nedoporučuje pít dlouhodobě!
  • Čaj z bobkového listu se nedoporučuje těhotným a kojícím ženám.
  • Vždy je lepší domácí procedury konzultovat s ošetřujícím lékařem.

Varování

Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Jak vybrat kuchyňskou sůl | rady a tipy
Jak si vyrobit gel na praní
Jak vyrobit věnec na hrob