Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na francouzské tousty bez výčitek | recept

Francouzské tousty bez výčitek | recept. Znáte francouzské tousty? Jedná se o velmi lahodný dezert nebo snídani. Variacím se meze nekladou. Dnes si však představíme francouzské tousty, které vaši postavě neublíží, zároveň si tak užijtete perfektní snídani.

Co je potřeba

  • 6 celozrnných toustových chlebů
  • 2 vejce
  • 100 ml mléka
  • 1 lžíce cukru
  • skořice
  • pár kapek oleje na vymazání pánve

Pudink:

  • 1 balení vanilkového pudinkového prášku
  • 2 lžíce erythritolu nebo xylitolu (namísto cukru)
  • 600 ml mléka
  • 30 g kvalitního proteinu s vanilkovou příchutí (není nutný, ale zvýší podíl bílkovin v pokrmu, zároveň jej dosladí)
  • 2 lžíce rumu nebo rumové tresti
1

Vejce, mléko, cukr a skořici rozmícháme. Pánev rozehřejeme a vymažeme olejem, aby nebyla suchá. Zároveň ale nechceme tousty na ní smažit, proto dáme opravdu tenkou vrstvu oleje. Toustový chléb krátce namočíme ve vaječné směsi a dáme na pánev opéct. Díky cukru toust lehce zkaramelizuje.

2

Část mléka osladíme erythritolem nebo xylitolem a dáme vařit. Druhou část mléka smícháme s pudinkovým práškem. Až rozmícháme pudink, přidáme i proteinový prášek, který rozmícháme. Jakmile začne mléko vřít, vlijeme rozmíchaný pudink s proteinem do mléka a vaříme do zhoustnutí. Ke konci přidáme rum na dochucení.

3

Opečené francouzské tousty poté podáváme s proteinovým pudinkem a podle potřeby čerstvým ovocem.

Denisa Koloničná, DiS. – nutriční terapeutka

Spolupráce s nutričním terapeutem vede k osvojení správných stravovacích návyků, které jsou dlouhodobě udržitelné a příznivě ovlivní Vaše zdraví.

Na rozdíl od běžných receptů je v tomto pouze minimum cukru. Tousty nesmažíme na velkém množství tuku, ale naopak pouze lehce opékáme. Variant je velká spousta, klasicky se tousty obalují ve skořicovém cukru nebo zalévají javorovým sirupem. My v této variantě máme stejně tak lahodné tousty doplněné o na bílkoviny bohatý pudink. Tento pokrm docela připomíná buchtičky se šodó.

Energie a živiny na 3 francouzské tousty a ¼ pudinku:

  • 1900 KJ (460 kcal)
  • 25 g bílkovin
  • 60 g sacharidů
  • 12 g tuků
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct zdravé brownies z avokáda
Brownies z avokáda | recept. Avokádo patří mezi exotické druhy ovoce s velkou výživovou hodnotou. Obsahuje zejména zdraví prospěšné tuky, ale tak…
Jak zpracovat černou ředkev
Černá ředkev patří mezi velmi zdravé druhy zeleniny, které se určitě vyplatí zpracovat a uskladnit na zimu. Jednak pro její léčivé účinky, jež nám moh…