1

Využijte zdravé karoteny

Udělejte si jednoduchý mrkvový salát. Nastrohejte na jemno mrkev a zalijte sladkokyselou (citron a cukr) zálivkou. Dobré je přidat několik kapek oleje, je jedno jakého, neboť vitamíny se lépe rozpouštějí v tucích. Mrkev je jedním z nejlepších zdrojů karotenů. Karotenoidy jsou rostlinná barviva s vynikajícími antioxidačními účinky.

Mrkev má vysoký obsah betakarotenu, ze kterého si tělo vytváří vitamin A a chrání naší pokožku před zářením.

2

Když jíte mrkev, konzumujete vitamíny

Z minerálních látek je nutné zmínit významnější množství draslíku, sodíku, vápníku, hořčíku a fosforu. Tyto minerální látky mají pozitivní vliv na nervový systém, mozek a srdce.

Mrkev je bohatým zdrojem vitaminů B, C a E, vápníku, pektinů a vlákniny. Při konzumaci si musíme dávat pozor na škodlivé látky - pesticidy. Tyto látky jsou jen ve vrchní vrstvě. Když mrkve pořádně omyjeme, oškrábeme a odkrojíme horní část, tím se zbavíme všech zbytků těchto škodlivých látek vzniklé při hnojení a pěstování mrkve v zemi.

3

Uvařte dětem kaši z mrkve

Kaše z vařené mrkve je vhodná k léčení průjmu u malých dětí, protože jim dodává základní živiny a přírodní cukry. Syrová mrkev podporuje trávení a vyprazdňování díky svému obsahu vlákniny.

4

Jezte více mrkev vařenou než syrovou

Mrkev je využitelnější v tepelně upraveném stavu na rozdíl od jiných zelenin, které jsou doporučovány konzumovat hlavně za syrova.

Ze syrové mrkve naše tělo dokáže využít jen čtvrtinu, jelikož buněčná stěna mrkve je tuhá a nesnadno stravitelná. Vařením se buněčné stěny mrkve narušují a tím jsme schopni přijmout větší množství beta-karotenu.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.4
Average: 3.4 (5 votes)