Co je potřeba

Zápisník
Fotoaparát či kameru
Motivační program

1

Zakupte si malý a přehledný zápisník, do něhož si budete zaznamenávat své úspěchy i neúspěchy při vašem hubnutí.

2

Udělejte si doma fotografii vaší postavy zepředu, zboku, zezadu. Požádejte o její pořízení například svého manžela. Zaznamenejte si datum, kdy jste snímek vyfotili, fotografii vlepte do svého zápisníku. Zaznamenejte si, kolik jste v den focení vážili.

3

Na první stránku svého zápisníku napište hlavní důvod, proč jste se rozhodli zhubnout. Důvod popište jednou větou. Například: „Když zhubnu do léta, budu moct vyjít v plavkách a mužům se budu líbit.“ Nebo: „Stydím se za svou postavu, ale můžu s tím něco udělat…“ Tento zápis by měl být vaším mottem na příští týdny a měsíce, proto buďte sebekritičtí, ale zároveň s optimismem, že to konečně dokážete.

4

Vaše motivace a vůle k zhubnutí jsou polovinou úspěchu. Zní to jako klišé, za vším ale hledej motivaci. Z hubnutí musíme mít radost. Proto si vytvořme si vlastní malý motivační program, aby nám hubnutí přineslo i něco navíc. Může to být prasátko, do kterého si vkládáme za každý splněný úkol třeba deset korun. Pokud se nám podaří dosahovat vytyčených cílů, vždy jednou měsíčně si něco za část peněz z prasátka koupíme to, co nám udělá radost. Například nové boty, pěkné tričko nebo pozveme kamarádku na večeři. Pokud se nám nedaří splnit vytyčený cíl za měsíc, prasátko prostě nevybereme.

5

Hubnutí je především o tom, abyste do svého životního stylu přidali prvek, který vám ve vašem úsilí zhubnout pomůže. Nemusíte se omezovat, zachovejte si svůj životní standard, jezte a dělejte to, co dosud. Základ zdravého hubnutí je postaven na pravidelné aktivitě. Udělejte si plán aktivit, který budete pravidelně vykonávat. Začněte volně – jízdu výtahem vyměňte jednou denně za chůzi po schodech. Jednou za dva dny si vyjděte na večerní procházku na půl hodiny. Doma jednou týdně začněte cvičit. Třeba podle návodů na tomto webu.

6

Jednou za měsíc se zvažte, opět vyfoťte, své postřehy zaznamenejte do svého zápisníku. Nemusíte zhubnout 10 kilo za měsíc, abyste měli dobrý pocit. Půl kila dolů se může zdát jako nicotný úspěch, opak je pravdou. Nejenže jste nepřibrali na váze, ale zároveň jste zhubli a udělali něco pro své zdraví. Pokud jste zhubli, odměňte se v rámci vašeho motivačního programu.

7

V dalším měsíci si přidejte aktivitu navíc. Zajděte si jednou týdně do sportovního centra se svou přítelkyní, která vaše odhodlání zhubnout bude sdílet. Nechceme-li utrácet peníze za návštěvu sportovního zařízení, vyrazte každý víkend někam do přírody, na chatu, na hory i se svými přáteli, s pejskem.

8

Začněte si všímat, že pravidelný pohyb vás baví, máte z něj radost, ale největší radost vám dělá, že se prostě cítíte skvěle. Pokud to tak není, pak změňte to, co vám ve vašem plánu nemusí vyhovovat.

Tipy

Pokud se vám tyto rady líbí, doporučte je i svým známým. Potěšíte autora. Napište zároveň své zkušenosti, jak se vám hubnutí daří, či nedaří. Ostatní uživatelé vám mohou poradit.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (8 votes)