Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vybrat polštář a matraci

07. Srpen 2014

Postel – nejoblíbenější místo odpočinku, kde každý tráví přibližně třetinu své existence. Pohodlné lůžko představuje jedno ze základních faktorů, které ovlivňují každý den našeho života. Pokud tělu matrace, polštář a přikrývka nevyhovují, budíte se rozlámaní. Nevíte, jaké vybavení zvolit? Poradíme vám.

1
Zdravotní matrace na bolavá záda Bolest za krkem, hlavy a zablokovaná záda. Následky sedavého způsobu života můžete zmírnit nejen sportem a rehabilitacemi, ale i dobře zařízenou postelí. Potřebujete matraci a podušku, které budou podporovat přirozenou polohu vaší páteře. Lůžko by mělo mít několik opěrných bodů (cca 5). Ideál dále představuje výplň zkombinovaná z několika materiálů (např. paměťová pěna a studená pěna s prodyšným jádrem), které jsou dostatečně tvrdé a vysoké.
2
Polštář – základ klidné noci Pokud spíte často na boku a na zádech, pořiďte si anatomicky tvarovaný polštář z paměťové pěny. Dřímete-li raději na břichu, oceníte klasický typ polštáře. I takový se ale vyrábí s paměťovou pěnou, která váš krk i ramena udrží ve správné pozici. Nekompromisní zastánci klasického péřového polštáře by si měli dávat pozor na to, aby byl dobře šitý, držel tvar a hlava se na něm nepropadala až na lůžko. Základem vždy je, aby vám to bylo pohodlné.
3
Proti pocení Nejen v létě mnohé trápí probouzení v mokrém tričku pod mokrou dekou. Mimo větráku a otevřeného okna vám proti pocení pomůže i prodyšná matrace. Poduška a přikrývka by měly být z mikrovláken. Pozitivně též působí bambusová vlákna, která dokážou odvádět vlhkost. Novinkou je chladivý gel, který se přidává na povrch matrace i polštáře. Díky tomuto speciálnímu materiálu se už nebudete v létě tak odkopávat. Na lehce studícím gelu se i bez klimatizace vyspíte do růžova.
4
Trpíte alergiemi? Prach, roztoči a pyl – to jsou nejčastější alergeny, které snižují kvalitu spánku. Probouzíte-li se často s ucpaným nosem, pálením v krku či dráždivým kašlem, ačkoli nejste nemocní, nejspíš trpíte alergií.
5
Antialergenní postel Mimo to, že si budete každý den v ložnici větrat, často prát povlečení a vysávat, můžete přítomnost alergenů zmírnit i používáním antialergenní přikrývky a polštáře. Ty vždy volte z umělých materiálů, které roztočům tolik nesvědčí. U matrace si vždy hlídejte, aby byla dostatečně prodyšná. Roztoči totiž vlhko milují. I materiál potahu lze vybírat podle jeho antialergenních vlastností. Antistaticky působí uhlíkové a stříbrné vlákno. Antibakteriální účinek má např. aloe vera. Proti vlhkosti lze použít již zmiňovaná bambusová vlákna.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: h1; reklamní sdělení

Hodnocení
Pavla Kohoutková (neověřeno) | Po, 09/16/2019 - 08:35

Výběr té správné matrace je podle mého názoru zásadní. Já novou kupovala zrovna letos. Osobně si ale myslím, že například i výběr té správné přikrývky je důležitý. Já si teď přes léto například velmi oblíbila jednu z dutého vlákna, kterou se mi podařilo sehnat tady: https://www.kvalitex.cz/akcni-bytovy-textil/ Na léto podle mého úplně ideální. :)

johny (neověřeno) | So, 04/25/2015 - 10:17

Příspěvky typu: ...až jsem si koupil skvělou matraci od ...... a od té doby je vše perfektní jsou velice podezřelé. Většinou je to člověk z té firmy.
Výběr v první fázi rozhodně není o značce, ale o konkrétní kvalitě materiálu za přiměřenou cenu a vhodnosti pro tohoto člověka.
Až když budete mít jasno, můžete firmy začít posuzovat a pár si jich do užšího výběru přidat.
Představu o tom, jak jsou mezi stejnými materiály u různých firem propastné rozdíly si uděláte po přečtení 30 stránkového manuálu výběru matrace na
http://chytre-rekonstrukce.cz/jak-vybrat-matraci-prakticka-doporuceni
Pak začnete pokládat prodejcům otázky, které jim pokládá jen velmi málo lidí, ale pro kvalitu matrace jsou naprosto zásadní. A vy budete vědět, zda vám odpovídají podle pravdy nebo jen ve svém zájmu.
Tím si podstatně zvýšíte šanci, že si koupíte za přiměřenou cenu matraci, jež vám bude vyhovovat a také budete vědět, jak dlouho by vám měla matrace s těmito technickými parametry opravdu vydržet (nikoliv jen papírově na základě zbožného přání).

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Potřebujete koupit novou matraci a přemýšlíte, jak a kde začít? Výběr nové matrace není úplně jednoduchou záležitostí, kterou si odbudete jedním večer…
Futon je tenká, ručně vyráběná matrace z přírodních materiálů, mimořádně skladná, pohodlná a variabilní. V Japonsku má dlouholetou tradici, a i když s…
Zdravý životní styl je neustále v módě a k němu se pojí i zdravé návyky, mezi které patří pití čerstvé ovocné a zeleninové šťávy. Ta je bohatá na vita…
Obrázek není k dispozici
Krbové nářadí by mělo být nedílnou součástí nejen starých kamenných krbů, ale i moderních krbových kamen v moderních interiérech. Často se v dnešní do…
Obrázek není k dispozici
V žádné správné kuchyni nesmí chybět kuchyňská váha. Pouze s pomocí váhy můžeme správně odměřit ingredience potřebné k vytváření různých pokrmů. Stejn…