Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vybrat polštář a matraci

07. Srpen 2014

Postel – nejoblíbenější místo odpočinku, kde každý tráví přibližně třetinu své existence. Pohodlné lůžko představuje jedno ze základních faktorů, které ovlivňují každý den našeho života. Pokud tělu matrace, polštář a přikrývka nevyhovují, budíte se rozlámaní. Nevíte, jaké vybavení zvolit? Poradíme vám.

1

Zdravotní matrace na bolavá záda
Bolest za krkem, hlavy a zablokovaná záda. Následky sedavého způsobu života můžete zmírnit nejen sportem a rehabilitacemi, ale i dobře zařízenou postelí. Potřebujete matraci a podušku, které budou podporovat přirozenou polohu vaší páteře. Lůžko by mělo mít několik opěrných bodů (cca 5). Ideál dále představuje výplň zkombinovaná z několika materiálů (např. paměťová pěna a studená pěna s prodyšným jádrem), které jsou dostatečně tvrdé a vysoké.

2

Polštář – základ klidné noci
Pokud spíte často na boku a na zádech, pořiďte si anatomicky tvarovaný polštář z paměťové pěny. Dřímete-li raději na břichu, oceníte klasický typ polštáře. I takový se ale vyrábí s paměťovou pěnou, která váš krk i ramena udrží ve správné pozici. Nekompromisní zastánci klasického péřového polštáře by si měli dávat pozor na to, aby byl dobře šitý, držel tvar a hlava se na něm nepropadala až na lůžko. Základem vždy je, aby vám to bylo pohodlné.

3

Proti pocení
Nejen v létě mnohé trápí probouzení v mokrém tričku pod mokrou dekou. Mimo větráku a otevřeného okna vám proti pocení pomůže i prodyšná matrace. Poduška a přikrývka by měly být z mikrovláken. Pozitivně též působí bambusová vlákna, která dokážou odvádět vlhkost.

Novinkou je chladivý gel, který se přidává na povrch matrace i polštáře. Díky tomuto speciálnímu materiálu se už nebudete v létě tak odkopávat. Na lehce studícím gelu se i bez klimatizace vyspíte do růžova.

4

Trpíte alergiemi?
Prach, roztoči a pyl – to jsou nejčastější alergeny, které snižují kvalitu spánku. Probouzíte-li se často s ucpaným nosem, pálením v krku či dráždivým kašlem, ačkoli nejste nemocní, nejspíš trpíte alergií.

5

Antialergenní postel
Mimo to, že si budete každý den v ložnici větrat, často prát povlečení a vysávat, můžete přítomnost alergenů zmírnit i používáním antialergenní přikrývky a polštáře. Ty vždy volte z umělých materiálů, které roztočům tolik nesvědčí.
U matrace si vždy hlídejte, aby byla dostatečně prodyšná. Roztoči totiž vlhko milují. I materiál potahu lze vybírat podle jeho antialergenních vlastností. Antistaticky působí uhlíkové a stříbrné vlákno. Antibakteriální účinek má např. aloe vera. Proti vlhkosti lze použít již zmiňovaná bambusová vlákna.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak vybrat správnou matraci
Jak si vybrat futon
Jak vybrat odšťavňovač
Jak vybrat krbové nářadí | rady
Jak vybrat kuchyňskou váhu