Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se zbavit berušek v bytě

14. Říjen 2019

Střední Evropa zažívá invazi nepůvodního druhu – slunéčka východního, které se rádo obzvlášť během slunečných podzimních dní vkrade do bytu nebo domu. Tento druh slunéčka je sice užitečný pojídáním mšic, je ale považován i za vetřelce, a to především proto, že pojídá i „naše“ menší slunéčka sedmitečná a napadá i ovoce (zejména vinnou révu). V domácnostech je nevítaným hostem – leze do jídla, štípe a může způsobit alergii.

1
Jak se můžou berušky dostat do bytu? Poměrně jednoduše. Prostě lezou po slunečných fasádách domů, a když najdou otevřené okno, tak do něj vlezou. Pokud takto u sebe doma naleznete jednu, dvě berušky, zřejmě nad tím mávnete rukou, ale co když začnete mít dojem, že na váš byt dělají berušky hromadné nájezdy?
2
Ideální je pokud možno zamezit beruškám přístup do vašeho bytu. Pro tyto účely je vhodné zejména použití kvalitních sítí proti hmyzu do všech oken. Odborníci doporučují také omýt venkovní parapety a rámy oken důkladně Savem, které odradí berušky od snahy dostat se dovnitř.
3
Máte již berušky doma? Jak postupovat? Pokud jste „beruškomilné“ duše, můžete zvolit šetrnější způsob, jak se slunéček zbavit. Naberte je novinami či namette smetáčkem na lopatku a vyhoďte ven. Tato metoda odstraňování slunéčka z bytu je a3e účinná pouze v případě, že je venku chladnější počasí. Pokud jej vyhodíte za teplého počasí, určitě se vrátí zpátky k vám, leda byste jej odnesli hodně daleko (nejlépe několik kilometrů) od vašeho bytu.
4
Zajímavým nápadem je berušky odchytit do krabičky, kterou následně vložíte do lednice. Berušky si potom budou myslet, že přezimují. Kdo by ale chtěl v chladničce uchovávat hmyz?
5
Méně šetrnými metodami, při kterých berušky zahynou, je jejich odstranění s pomocí vysavače nebo použití insekticidu, tedy spreje určeného na hubení hmyzu.

Důležité upozornění na závěr: pokud trpíte na alergie, dejte si na slunéčko východní pozor, protože styk s ním u vás může spustit alergickou reakci.

Jarek Nogol (neověřeno) | Ne, 10/13/2019 - 14:28

Co je tak zkusit hodit do záchodu a spláchnout. V čističce jsou zase venku a odletí,

X... (neověřeno) | Po, 10/17/2016 - 14:26

Berušky - Hilfe :( Okno rámy a vše okolo jsem postříkala savem a ty puntíkaté bestyje jsou snad nesmrtelné. Nechci je povraždit, jen ať jdou do pryč :( Máte někdo nápad? Kromě plácačky na mouchy?

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici