Přejít k hlavnímu obsahu

Jak chovat cvrčky

17. Říjen 2013

Chcete-li doma chovat cvrčky, ať už pro jejich typický hlasitý projev nebo například jako krmivo pro jiné své domácí zvíře, můžete si vybrat z několika druhů. Chov cvrčků je u všech druhů víceméně stejný a není příliš náročný. Pokud jste ochotni věnovat cvrčkům každý den pár minut, čtěte dále. Jak chovat cvrčky krok za krokem.

1

Pro chov si můžete vybrat cvrčky domácí, kteří jsou velmi produktivní a patří mezi méně hlučné druhy, ale také mají dlouhý životní cyklus. Z hlediska chovu je velmi podobný také cvrček dvouskvrnný, který je však naopak poměrně hlasitý. Pro ty, kteří se bojí náročnosti chovu cvrčků, bude pravděpodobně nejvhodnější cvrček krátkokřídlý, který je sice menší, ale zato poměrně odolný a méně náchylný na nevyhovující podmínky.

2

V následující fázi zvažte způsob chovu cvrčků vzhledem k vývojovým stádiím. V průběhu chovu cvrčků, můžete buď chovat všechna vývojová stádia pohromadě v jedné větší nádobě, což je však vhodné pouze při malém množství cvrčků, nebo můžete založit chov rozdělený podle vývojových stádií, což je však náročnější na obhospodařování, čištění a také na prostor.

3

Při vytváření příbytku pro chov cvrčků myslete na to, že pro jejich chov je ideální teplota okolo 30 ˚C, zpravidla tedy bude třeba cvrččí bydliště vytápět. Cvrčky můžete chovat v nádobách s různými rozměry a z různého materiálu, velmi vhodné jsou pak skleněné nebo plastové nádoby, přičemž musí být samozřejmě s víkem. Nádoby však musí být dobře odvětrávané, takže není vhodné víko z neprodyšného materiálu, lepší je víko např. z jemného pletiva nebo z pevné síťky. Do nádoby vložte na stojato kartonová plata od vajec a dno nechte buď čisté, nebo jako podklad použijte písek, nebo případně lignocel, který je běžně k dostání v potřebách pro domácí mazlíčky.

4

Jako potravu je nejvhodnější využít speciální krmivo pro cvrčky ze zverimexu nebo lze použít i směs vytvořenou doma např. z otrub, ovesných vloček a psích granulí. Dále cvrčkům podávejte ovoce (např. jablko) a listovou zeleninu.

5

Na pití pro cvrčky je vhodné použít např. mokrý molitan v mističce, přičemž takovouto napáječku nesmíte zapomenout denně vyčistit.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit jablka na štrúdl | recept
Jak uvařit dýňové chilli | recept
Jak zavařit hrušky v medu | recept
Jak zapéct květák s uzeninou | recept