Přejít k hlavnímu obsahu

Jak cukety zavařovat | recept

Jak zavařovat cukety | 3 recepty. Zavařovat cukety není těžké. Je však dobré držet se vyzkoušených receptů. A nebo ještě lepší způsob – ochutnat nějaké zavařené cukety a pustit se do práce, když nám budou chutnat. Několik vzorků zavařených cuket jsme ochutnali a můžeme je doporučit. Jak cukety zavařovat, abychom neměli pocit, že jíme kyselý molitan? Nabízíme vyzkoušené recepty, jak cukety zavařovat.

Co je potřeba

  • Cuketa
  • Koření a přísady podle receptů
  • Zavařovací sklenice
  • Základní kuchyňské vybavení
1

Cukety v octovém nálevu

Cukety oloupeme, měkkou dužinu odstraníme a zbytek nakrájíme na stejnoměrné kousky. Dáme do mísy a zalijeme roztokem (1/3 litru vody, 2/3 litru octa, lžička soli a 100 g cukru), ve kterém cukety necháme do druhého dne. Pak scedíme, uvaříme ve vodě do poloměkka, narovnáme do sklenic, proložíme koprem a hořčičným semínkem nebo saturejkou a pepřem. Zalijeme přislazeným roztokem, ve kterém cuketa ležela.

2

Cuketové půlměsíčky

Kromě cuket budeme potřebovat ještě kopr, česnek, feferonky a kardamom. Cukety oloupeme, podélně rozkrojíme a odstraníme jádra. Pokrájené na půlměsíčky je skládáme do lahví prokládáme koprem a stroužky česneku. Podle chuti přidáme feferonky a do každé sklenice pár zrníček kardamomu. Připravíme si nálev ze sáčku Nova Dia a teplým cukety zalijeme. Sterilujeme při 85 °C dvacet minut.

3

Cuketa s cibulí

Potřebujeme 5 kg cuket, 1 kg cibule, na zálivku 5 dl octa, 1,25 litru vody, 50 g soli, 20 tabletek sladidla, lžičku hořčičného semínka, 3 bobkové listy, lžičku tymiánu, kopr, křen. Oloupané cukety zbavené jádřinců nakrájíme na kousky a osolené vložíme do mísy. Necháme je do druhého dne odležet. Okapané a osušené je promícháme s pokrájenou cibulí a napěchujeme do sklenic. Zalijeme teplým zálivem a sterilujeme 15 minut při 80 °C.

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit cuketu na kyselo | recept
Pokud se potýkáte s přebytkem cuket, pak je tento článek, jak zavařit cuketu na kyselo, určen právě pro Vás. Pro zavařování cuket na sladkokyselo bude…