Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na vánoční tradice, zvyky a obyčeje

To jaké jsou Vánoce, vděčíme celé řadě okolností. Na světě je spousta států a každý slaví Vánoce trochu jinak. České tradiční Vánoce představují neuvěřitelné množství zvyků a obyčejů, které se slaví pouze v určitých regionech. Některé zvyky k nám přišly i ze zahraničí, spolu s partnery. Některé státy ve světě mají Vánoce tradičního charakteru a jinde jsou již ryze komerční. Máte rádi tradice a rádi byste si je udrželi, či předali dál? Poradíme vám, jak na tradiční zvyky.

Co je potřeba

informace, chuť a ochotu

1
Nejtěžším momentem bývá okamžik, kdy se dvě rodiny sloučí do jedné, tedy když se dva vezmou. A kdy je zapotřebí, aby se jisté zvyky sloučily, či vygenerovaly nové (např. v rámci bramborového salátu, polévku apod.).
2
Za to, jaké jsou v rodině Vánoce, může hlavně maminka. Ta do domu přináší teplo domova, recepty, výzdobu, ale také i zvyky a obyčeje. Podle toho jaký má k těmto svátkům přístup, ovlivní své děti a to dalekosáhle do budoucna.
3
Vánoce by měly být především pro děti, kterým bychom měli předat to kouzlo, moudro z dávných dob, kdy Vánoce nekazila komerce. Pokud chcete, aby si děti oblíbily tradiční Vánoce, je s nimi zapotřebí začít ještě dříve než se narodí, aby se alespoň trochu zažily.
4
Tradic je ve skutečnosti bezpočet, ale je nemožné, abyste je dodržovali absolutně všechny. Vyberte si ty pravé.
5
Důležité je děti k tradicím vést a vysvětlovat jim proč se jednotlivé zvyky dodržují.
6
Řekněte jim, co jednotlivé vánoční symboly představují a vtáhněte je do děje, bude se jim to líbit. Děti mohou pomáhat s dekoracemi, s pečením cukroví i dárky.
7
To, že se tyto tradice utvrdily, nemohou pouze dárky, či lití olova, ale také scházení se s rodinou, zpívání koled a vyprávění si těch nejrůznějších příběhů. Udělejte to taky. Mezi válením těsta můžete vzpomínat na dětství, číst si pohádky anebo si zpívat. To záleží pouze na vás, jaké Vánoce byste chtěli mít a čeho byste chtěli dosáhnout.
8
Ideální české Vánoce jsou v kruhu rodiny. Ideální Vánoce představují ty tradice a zvyky, které se nám vybaví ve spojitosti s domovem, když zavřeme oči.
9
Tradice představují vzpomínky. Tradice si můžete vytvořit i vy sami. Tradiční Vánoce mohou být i bez házení pantofli a lití olova.
10
Podělte se s námi, jaké tradice jsou pro vaši rodinu charakteristické? Chodíte na půlnoční, vážete nohy stolu, zpíváte koledy anebo jíte vánoční oplatky s medem… Vánoční svátky jsou takovým jedním ceremoniálem, který když si nenecháme zkazit komercí, si můžeme s plnými doušky vychutnat.
Autor: Adriana Dosedělová | Zobrazit autorská práva

sxc.hu
pronova

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Cestování s dítětem do zahraničí není žádná legrace. Cestování je náročné, jak pro dítě, tak i pro vás, navíc se neobejdete bez celé řady potřebných a…
Pertusi - dávivý (černý) kašel je onemocnění dýchacího systému. Jedná se o vysoce nakažlivou kapénkovou infekci, kterou způsobuje bakterie Bordetella…