Co je potřeba

informace, chuť a ochotu

1

Nejtěžším momentem bývá okamžik, kdy se dvě rodiny sloučí do jedné, tedy když se dva vezmou. A kdy je zapotřebí, aby se jisté zvyky sloučily, či vygenerovaly nové (např. v rámci bramborového salátu, polévku apod.).

2

Za to, jaké jsou v rodině Vánoce, může hlavně maminka. Ta do domu přináší teplo domova, recepty, výzdobu, ale také i zvyky a obyčeje. Podle toho jaký má k těmto svátkům přístup, ovlivní své děti a to dalekosáhle do budoucna.

3

Vánoce by měly být především pro děti, kterým bychom měli předat to kouzlo, moudro z dávných dob, kdy Vánoce nekazila komerce. Pokud chcete, aby si děti oblíbily tradiční Vánoce, je s nimi zapotřebí začít ještě dříve než se narodí, aby se alespoň trochu zažily.

4

Tradic je ve skutečnosti bezpočet, ale je nemožné, abyste je dodržovali absolutně všechny. Vyberte si ty pravé.

5

Důležité je děti k tradicím vést a vysvětlovat jim proč se jednotlivé zvyky dodržují.

6

Řekněte jim, co jednotlivé vánoční symboly představují a vtáhněte je do děje, bude se jim to líbit. Děti mohou pomáhat s dekoracemi, s pečením cukroví i dárky.

7

To, že se tyto tradice utvrdily, nemohou pouze dárky, či lití olova, ale také scházení se s rodinou, zpívání koled a vyprávění si těch nejrůznějších příběhů. Udělejte to taky. Mezi válením těsta můžete vzpomínat na dětství, číst si pohádky anebo si zpívat. To záleží pouze na vás, jaké Vánoce byste chtěli mít a čeho byste chtěli dosáhnout.

8

Ideální české Vánoce jsou v kruhu rodiny. Ideální Vánoce představují ty tradice a zvyky, které se nám vybaví ve spojitosti s domovem, když zavřeme oči.

9

Tradice představují vzpomínky. Tradice si můžete vytvořit i vy sami. Tradiční Vánoce mohou být i bez házení pantofli a lití olova.

10

Podělte se s námi, jaké tradice jsou pro vaši rodinu charakteristické? Chodíte na půlnoční, vážete nohy stolu, zpíváte koledy anebo jíte vánoční oplatky s medem… Vánoční svátky jsou takovým jedním ceremoniálem, který když si nenecháme zkazit komercí, si můžeme s plnými doušky vychutnat.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.75
Average: 3.8 (8 votes)