Co je potřeba

- internet

1

Chci najít konkrétního podnikatele. Rychle

Jako výchozí stránku doporučujeme www.justice.cz , což je mimo jiné oficiální server českého soudnictví. V levé části, pod slovy "Obchodní rejstřík", je vyhledávač. Tam napište název subjektu / jméno osoby.

Příklad: Chcete zjistit, kde sídlí Tesco. Do vyhledávače proto jednoduše napište "Tesco" a klikněte na ikonku "hledat". Zjistíte, že sídlí na ulici Vršovická v Praze.

2

Potřebuji najít podnikatele, ale nezapamatoval jsem si jeho firmu

Může se stát, že si zapamatujete jen několik počátečních písmen. Nic se neděje, pokud znáte alespoň tři první písmena. V tomto případě nenapíšete do vyhledávače "Tesco", ale jen "Tes". A opět kliknete na ikonku "hledat".

K dnešnímu dni je v OR zapsáno 353 podnikatelů, jejichž firma začíná na písmenka "Tes". Stačí vybrat tu vhodnou.

3

Neznám firmu podnikatele, ale znám jiný údaj

Opět si otevřete stránku www.justice.cz. Tentokrát ale do vyhledávače nic nezadávejte, ale klikněte na "rozšířené vyhledávání".

Nyní můžete podnikatele vyhledat podle identifikačního čísla, obce, spisové značky, pod kterou je zapsán u rejstříkového soudu, atd. Pokud ale zadáte například jen město (napíšete do vyhledávače "Ostrava"), vyhledávač vám nic nenajde s tím, že zadání vyhovuje příliš mnoho subjektů. Proto zkuste být konkrétnější.

4

Podnikatele jsem přes veškerou snahu nenašel

Pokud jste stále nenašli podnikatele, ačkoli víte, že je v OR zapsán, zkuste si otevřít nápovědu, tedy "Jak na to". Najdete tam pár rad, jak rychle a efektivně s vyhledávačem pracovat. Snad pomohou.

5

Jak se mám orientovat

Vraťme se ke kroku číslo jedna. Vyhledávač vám našel daného podnikatele. Ihned vidíte spisovou značku, identifikační číslo osoby, název subjektu, jeho sídlo a den zápisu do OR. Dále můžete kliknout na ikonku "Výpis platných" nebo na "Úplný výpis".

Pokud zvolíte druhou možnost, tedy úplný výpis, pamatujte si, že podtržené údaje jsou již neplatné. Ale umožní vám zjistit, kde například společnost sídlila před pěti roky nebo kdo byl jejím statutárním orgánem.

6

Stejně jsem podnikatele nenašel

Pravděpodobně to bude tím, že v obchodním rejstříku není vůbec zapsaný. Ne každý podnikatel se totiž povinně zapisuje do obchodního rejstříku. Proto zkuste jiný rejstřík, ideálně živnostenský. A to na stránkách www.rzp.cz. Stačí kliknout na ikonku "Vyhledávání".

Tipy

Vždy sledujte, jestli v obchodním rejstříku není u firmy dovětek "v likvidaci".

Varování

Článek má informativní charakter.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (2 votes)