Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o brýle

11. Březen 2014

Brýle jsou nejen důležitým dioptrickým pomocníkem, ale také stylovým doplňkem a mnohdy také nemalou investicí. Každé brýle vyžadují péči. Velký důraz se klade především na dioptrické brýle, u slunečních lze použít stejnou péči jako o dioptrické, obzvláště pokud máme sluneční brýle za mnoho tisíc korun. Díky pravidelné péči výrazně prodloužíme jejich životnost, je třeba ovšem dodržovat základní zásady péče o brýle.

1

1.
Manipulace a nošení
Velikost brýlí je uzpůsobena na tvar naší hlavy, nikdy brýle nenasazujte přes čepici a nedělejte úkony, při kterých by mohlo dojít k většímu roztažení nožiček. Při nasazování i sundavání používejte obě ruce.

2.
Pouzdro
Na brýle používejte pouzdro a naučte se do něj brýle vždy odkládat. Pouzdro noste vždy při sobě a pokaždé když brýle odložíte, tak do pouzdra. Při odkládání na jakýkoliv povrch nesmí dojít ke kontaktu čočky s tvrdým podkladem. Pouzdra vybírejte vždy pevná, aby vydržela i případné přisednutí nebo pád z výšky.

3.
Čištění
Brýle lze čistit dvěma způsoby. Jestliže se rozhodnete pro čištění svépomocí, tak si obstarejte hadřík z mikrovláken a roztok pro čištění brýlí, jiné prostředky používejte pouze v případě, když nebudete mít možnost použít tyto. Dalším způsobem čištění je ultrazvukem, na ultrazvukové čištění choďte pravidelně několikrát do roka a přímo do optiky.

4.
Opravy
Pokud dojde k poškození brýlí, tak navštivte optiku, nikdy je neopravujte sami, obzvláště ne v případě, kdy se na ně vztahuje záruka nebo servis.

5.
Prevence
Při aplikaci chemických přípravků vždy dejte pozor, aby se chemikálie nedostaly k brýlím. Nebezpečná je také mořská voda a velké výkyvy teplot. Pokud to jde, tak se snažte vyvarovat jakýmkoliv extrémním podmínkám i teplotám

6.
Sluneční brýle
Pokud používáte skleněné sluneční brýle s kovovými obroučkami, tak zde platí stejné podmínky jako pro brýle dioptrické. Pokud máte sportovní brýle, tak ty vyžadují pouze občasnou péči, obzvláště pokud jsou z pružných materiálů a lze jim měnit skleněné nebo plastové průhledy. Pro čištění ovšem opět používejte hadřík z mikrovláken.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak správně pečovat o brýle
Jak správně pečovat o brýle | rady a tipy. Ať už brýle sluneční nebo dioptrické, oba druhy si zaslouží, abychom s nimi zacházeli co nejlépe. Jen tak d…
Obrázek není k dispozici
Jak pečovat o paruku
Paruky jsou hojně využívané nejen mezi majiteli holých hlav, ale mezi každým, kdo chce vypadat dobře a dopřát si pocit krásných vlasů, o kterých vždy…