1

Pěstování brusinek nedá žádnou zvláštní práci. Jejich keříčky jsou půdopokryvné, takže je můžete nechat růst na záhonu, kde například budete pěstovat rybíz nebo kanadské borůvky. Brusinkám se daří i pod rododendrony, nebo když jsou součástí vřesoviště.

2

V zahradnictvích nabízejí několik druhů a odrůd brusinek. Na našich zahradách se nejčastěji pěstují brusinky pravé, brusinky velkoplodé nebo kanadské brusinky. Ty mají obzvláště velké plody, i když poněkud jinou chuť, než na jakou jsme zvyklí u brusinek lesních. Balení semen brusinek (např. brusinka americká, klikva velkoplodá) vyjde v e-shopech s osivem na 40 Kč.

3

Nejlépe je koupit brusinky v zahradnictvích vysazené v kontejnerech. Pokud mají brzy zjara nebo na podzim na sobě ještě plody, je to ideální stav pro vysazení, které však můžete provádět po celý rok.

4

Nejlepší podmínky pro pěstování brusinek jsou v polohách od nížin až po nadmořskou výšku kolem jednoho tisíce metrů tam, kde je půda spíše kyselá a nezaplevelená.

5

Brusinkám vyhovuje polostín, špatně jim dělá prudké sluníčko a sucho. Pokud je vysadíte na slunné stanoviště, je potřeba udržovat stále mírně vlhkou půdu.

6

Vysazujeme každou sazeničku brusnice zvlášť do jamky velké cca 30x30x30 cm, kterou vysypeme rašelinou. Ideální substrát si připravíte promísením vřesovištní rašeliny s kompostovou zeminou, lesní hrabankou, trochou pilin, písku a listí.

7

Pěstování brusinek v květináčích, nebo v různých nádobách znamená hlídat vlhkost půdy. Škodlivé je však přelívání, neboť mokro znamená zahnívání kořínků a odumírání celé rostliny. Proto je důležitá kvalitní drenáž a zalévat jen v období delšího sucha dešťovou vodou.

Tipy

Pokud se záněty močových cest opakují, dobrý efekt mají právě kanadské brusinky, které napomáhají prevenci.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.125
Average: 3.1 (8 votes)