Co je potřeba

nádobu
světlé místo
zeminu
zálivku
hnojivo
zimoviště

1

Myrtu lze pěstovat ze semen. Balíček 5 ks semen myrty vyjde přibližně na 70 Kč. Semena myrty nejprve namočte na jednu hodinu do vlažné vody, poté semena vysévejte při teplotě 20–25 °C do substrátu. První klíčky se objeví za 20–60 dnů.

2

V České republice se myrta pěstuje obvykle jako pokojová rostlina. Myrtu však můžete v létě dát také ven. Sazenice myrty proto sázejte do nádob, které pak umístěte na slunné místo na terase, balkonu, parapetu anebo zahradě. Pozor však na příliš agresivní sluníčko!

3

Rostlina potřebuje hodně vody, protože jinak rychle schne a opadává. Od začátku jara proto myrtu zalévejte odstátou vodou. Kořenový bal myrty nesmí nikdy vyschnout, ale zároveň být ani přemokřený. Myrtě prospívá zvýšená vlhkost, a proto ji roste, prospívá jí to.

4

Hnojivo rostlině dodávejte od počátku jara jednou za 14 dní. Pro myrtu jsou vhodná 0,1–0,2% plná hnojiva.

5

Myrtu přesazujte pravidelně jednou ročně na jaře do dobře propustné půdy a jen do málo většího květináče. Mladé rostliny myrty potřebují lehčí zeminu, a tedy vyšší obsah rašeliny, ty starší zase mají raději středně těžkou hlínu s vyšším obsahem ornice.

6

Teplotní minimum myrty jsou 4 °C, a proto je zapotřebí, abyste letněnou myrtu na zimu zazimovali. Na konci léta rostlinu proto přesaďte tam, kde jí nehrozí umrznutí a kde bude mít také dostatek světla. V průběhu zimy se může stát, že vám při špatné péči myrta celá opadá. Nevyhazujte ji, ale starejte se o ni dál, na jaře vám může opět obrazit.

7

Myrtu rozmnožujte po celý rok prostřednictvím stonkových anebo vrcholových řízků. Délka řízků by se měla pohybovat mezi 4–6 cm, jejich spodní část zapíchněte do květináče, pečujte o ně a udržujte v teple okolo 16 °C. Řízky vám pak za 3–4 týdny zakoření.

Tipy

Myrtu můžete řezem a stříháním různě tvarovat.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.833335
Average: 2.8 (6 votes)