Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

1/2 balení listového těsta

hladkou mouku na vál

1 balení mozzarelly

koření podle chuti (grilovací, bylinkové máslo, provensálské, …)

slunečnicová semínka na posypání

trocha olivového oleje na vymazání formiček

vejce na potření

1

V prvním kroku si připravíme těsto. Vál posypeme hladkou moukou a vyválíme těsto, stačí nám silnější plát. Těsto pak vykrájíme buď pomocí skleničky, nebo přímo formičkou (ideální je použít ty na klasické sladké košíčky). Pokud však nemáte formy, můžete kolečka upéct i jen tak „na volno“, pouze počítejte, že nebudou mít tak hezký tvar. Troubu si předehřejte na teplotu 200 °C. Formičky lehce vymažte olivovým olejem a poté do nich vkládejte vykrájená kolečka. Těsto trochu po okrajích povytáhněte, aby pokrylo celou plochu formičky.

2

V dalším kroku slijte mozzarellu ze slaného nálevu, vyjměte ji z obalu a nakrájejte na kostky. Jednotlivé kousky sýru pak vkládejte do formiček na připravené listové těsto.

3

Nakonec všechno posypte kořením a semínky. Výborně se hodí grilovací koření, koření na bylinkové máslo nebo i provensálské. Jako alternativu ke slunečnicovým semínkům můžete zkusit i sezam, dýňová semínka, nemletý mák nebo lněné semínko. Do hrnečku rozklepněte vejce a rozkvedlejte ho vidličkou. Mašlovačkou pak potřete každý košíček, bude se pak po upečení krásně lesknout.

4

Listové košíčky s mozzarellou vložte do vyhřáté trouby a pečte asi 15 minut, dokud nezezlátnou. Podávejte ideálně ještě za tepla, ale vychladlé také nejsou vůbec špatné.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno